Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:eerst uit de wei halen (daar staat hij hele dagen op) en vervolgens met de leadrope aan de slag in de bak om proberen of ik hem 'mijn eigen ruimte' duidelijk kan maken en 'halt' te leren. Daarna een fijne borstelbeurt in de stal en dat zal al wel genoeg zijn voor 1 dag.
).....Dus tja, hoe ik dat nu bij Ollie weg moet krijgen weet ik niet echt....waarschijnlijk alleen met veel tijd en rust. Als mijn moeder erbij is dan gaat het ook prima....maar als hij straks in Utrecht staat zal ik het zonder mijn moeder moeten kunnen doen...
OlimpicDiaz schreef:Hai Zij, dankjewel voor je reactie.
Voest en Parelli ken ik, maar teblick niet....wat is dat? Ik ga straks nog even surfen op bol.com om mezelf eens te trakteren.
Tja en die angst zal er inderdaad echt uit moeten bij mij....met andere paarden oefenen heeft denk ik niet zo heel veel nut, ik heb echt puur alleen bij Olimpic (en we hebben er nog 3 en dat gaat helemaal prima).....Dus tja, hoe ik dat nu bij Ollie weg moet krijgen weet ik niet echt....waarschijnlijk alleen met veel tijd en rust. Als mijn moeder erbij is dan gaat het ook prima....maar als hij straks in Utrecht staat zal ik het zonder mijn moeder moeten kunnen doen...
Toen ik hem nog 6 dagen in de week reed ging alles trouwens helemaal prima, ik reed zelfs in mijn eentje met hem buiten...dus ergens zit er nog wel hoop dat als ik straks weer dagelijks met hem bezig ben dat we dan weer de beste vrienden worden.
Groetjes!

OlimpicDiaz schreef:Oke, dus je bedoelt eerst uit de wei naar de stal brengen, dan borstelen en dan aan de slag in de bak?
Het uit de wei halen, borstelen en terug op de wei zetten ritueel is iets wat er wel al goed in zit, ik kan hem zelf van de wei afhalen, mijn moeder of vriend zet hem terug.
Dus dan zou het voor zaterdag worden: van de wei af, de stal in om te poetsen en daarna de bak in om te oefenen?
@zij, dankjewel voor de titel van het boek!
Bedoel je met het werken met andere paarden het grondwerk? Of bedoel je de omgang met andere paarden op zich?
zolang jij op de grond staat is alles grondwerk