In de toekomst ben ik van van plan om nog nog meer trektochten te gaan rijden. Vroeger en ook nu kom ik vaak het probleem tegen, dat ik geen 'mobiele' afrastering heb om mijn paard in te zetten en hem een langere tussenstop in de natuur of bij een cafe/restaurant te laten grazen. Bestaan zulke mobiele afratseringen, die je ook te paard mee kan nemen? Waar zijn ze te krijgen en hoe duur zijn ze?
zou iets van een spit niet een oplossing zijn? anders zou ik het ook niet weten... mijn paard hou ik echt niet achter 1 draadje, zeker niet als er geen stroom op staat. dus dat lijkt me niet heel erg handig eigenlijk
Jammer dat ze hier geen voorbeeld bij hebben staan, in de folder van ze staat het opgezet.
Nadir
Geplaatst: 29-04-09 15:22
Ik denk niet dat zoiets bestaat. Dan zou je namelijk naast draad en paaltjes ook een schrikapparaat mee moeten nemen, dat is niet alleen onhandig qua formaat, maar voert het gewicht ook nog behoorlijk op. Je zou wel alleen draad mee kunnen nemen en deze proberen tussen bomen en hekken te spannen. Als er genoeg gras staat houdt je paard dit wel een uurtje vol.
Djilna
Geplaatst: 29-04-09 15:25
Zie mijn post Bestaat wel en zit in een draagtas. Apparaat is op batterijen, dus handzaam. Pakket weegt 2,6kg. Niet heel licht, maar denk nog wel te overzien.
Nadir
Geplaatst: 29-04-09 15:29
Djilan schreef:
Zie mijn post Bestaat wel en zit in een draagtas. Apparaat is op batterijen, dus handzaam. Pakket weegt 2,6kg. Niet heel licht, maar denk nog wel te overzien.
Sorry, daar heb ik overheen gelezen. Als ik het goed heb vertaald zijn de palen 1,15 meter lang, is dat niet onhandig?
Bedankt voor alle tips! Ga eerst eens kijken, of ik het zelf kan maken
arun
Geplaatst: 01-05-09 18:51
Ik los dat anders op gewoon een touw van ongeveer 2m met 2 musketons. Ene kant aan de halster andere kant aan een dunne tak van een boom. Belangrijk is dat je het touw hoog hangt zodat je paard niet nestelt in het touw. Tak geeft mee als paard iets verder wil en breekt als hij schrikt (dus geen materiaal naar de knoppen). Werkt zeer goed en geen grote boel om mee te doen. Na half uurtje even verzetten want gras is dan op in zijn cirkel. Bestaat in de handel maar is simpel zelf te maken met prusiktouw (dunne touwen die bergbeklimmers gebruiken).