verzorgpaard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daynici

verzorgpaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:01

Dag mensen, ik zit met een klein prachtig probleem,
Vandaag ging ik weer met mn verzorgpaard rijden, toen ik bezig was met het opzadelen kwam de eigenaresse langs, en ik raakte met haar aan de praat over dat ik zo gek ben met Yoery het paard dus en dat ik dankzij hem eindelijk van mn angst af ben , en dat ik hem echt niet meer kon missen, en wanneer zij hem ooit wou verkopen om wat van reden ook dat ik hem graag wou overnemen,zij zij daarop dat ze er wel el aan paar keer over gedacht heeft om hem te verkopen maar nog niet echt door heeft gepakt en dat was eigenlijk het einde van het gesprek, nou kkom ik net thuis van het rijden krijg ik een berichtje: je mag joury wel kopen kijk maar wat je voor hem wilt geven ik hoor het nog wel, dit vind ik natuurlijk prachtig mooi om te horen en op dit moment ben ik natuurlijk helemaal hotel de botel, maar nou mijn probleempje wat moet ik voor een 18 jarig paard geven die allergisch is voor stof en stro, maar wat wel m2 met een vorige eigenaar heeft gelopen, ik wel zijn huidige eigenaresse natuurlijk niet voor de kop stoten met een veel te lage prijs., maar ik zou hem wel heel graag willen kopen

Kirrr

Re: verzorgpaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:07

Heeft hij/zij papieren ?
ik zou persoonlijk nooit een 18jarig paard kopen met stofallergie en stroallergie.
1200 euro ongeveer, ben wel slecht in schatten

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:09

Mijn eerste eigen paard was 18jaar oud, Z1 dressuur en M springen, een ruin. We hebben toen (15jr terug) zo'n 1250 EUR voor hem betaald.

Véél meer dan 1500 EUR zou ik in jouw plaats niet geven, gezien de leeftijd.

Alvast véél succes met je aankoop!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:09

Allergisch aan stof (hooi en stro?) kun je opvangen met voordroog en vlas. Daar zou ik niet naar kijken voor de prijs. Ik zou heel blij zijn als ik weet dat iemqnd die ik ken en vertrouw mijn oudere paard wil kopen en hem echt kan en wil geven wat hij nodig heeft. Ik zou dan ook een symbolische waarde vragen ala 1 EUR. Maar in mijn geval kan er niks meer mee gedaan worden(zware artrose) en is verkopen, zoiezo geen optie. Maar voor mij zou de wetenschap dat hij goed staat en hij terug naar mij komt als er iets is zoveel waard zijn.

Oude zigeunerwijsheid; Een die de 15 haalt zonder problemen, haalt de 30 vaak ook wel.

Ik zou gewoon vragen wat ze ervoor wil hebben en dan ev met toebehoren?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:10

met 1000 euro zou ik al blij zijn wetende dat hij dan wel naar een super huisje gaat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:11

Vraag anders ook eens aan haar wat ze in gedachte heeft. Dan kun je dat vergelijken met je eigen bod en desnoods een middenweg zoeken.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:12

Kirr__ schreef:
Heeft hij/zij papieren ?
ik zou persoonlijk nooit een 18jarig paard kopen met stofallergie en stroallergie.
1200 euro ongeveer, ben wel slecht in schatten

Ik zou ook niet zomaar een paard kopen met stof allergie en op die leeftijd maar voor de ts is het een hele andere situatie doordat ze blijkbaar al veel met het paard heeft meegemaakt.
Ik zou ongeveer 1000-1250 geven, van een andere koper zal de eigenaresse er ook niet zo veel meer voor krijgen en wat is nou beter dan je paard te verkopen aan de verzorgster die er (zo te lezen) al een goede band mee heeft opgebouwd?
Heel veel succes in ieder geval!

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:25

bedankt voor de snelle reacties echt ik zit hier te shaken achter de computer, zo blij ben ik, mijn bedoeling is eigenlijk nou ook vragen wat zij er voor wil hebben, maar ik durf niet eens meer te bellen erg he :o , zou wel komen omdat ik nou zo dicht bij mn droom in de buurt zit, wanneer ik mijn moet heb verzamelt om haar te bellen laat ik het jullie natuurlijk zo snel mogelijk weten

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:27

eigenaresse heeft dan ook nog het voordeel dat die waarschijnlijk bij haar blijft staan of zo, dus da's voor jullie allebei toch een droom :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:40

Heel erg leuk voor je :D Ik zou haar gewoon bellen en vragen wat ze in gedachten heeft hoor :D Zo te horen heeft ze dit besloten door jou opmerking en gunt ze je het paard.

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:42

zo, ik heb mn moet bij elkaar geraapt en ze zij incl zadel en alles 1500 euro en ik mag in gedeeltes betalen, maar nou had mn zus ervan dat dat veel te duur zij dact er van dat ik een bod van rond de 800 a 900 euro moest doen exclusief zadel en dat ik er absoluut niet meer dan 1000 euro voor moest geven, wat denken jullie zou ik dit bod kunnen doen als tegen bod of vinde jullie dit te weinig

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:44

Lijkt mij een hartstikke mooie prijs en deal :j
Wat zijn de toebehoren? Ook dekens en dekjes ed, of alleen het zadel?

Als je het kan betalen en de stalling rond hebt enz. gewoon doen :j
Een paard van 18 kan nog makkelijk een aantal jaar mee! Zeker als het echt je maatje is ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:47

wat voor zadel is het en is het goed en netjes onderhouden en hoe zijn de overige toebehoren? als dit allemaal in goede/zeer goede staat is dan zou ik haar bod gewoon accepteren als ik jou was...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:47

Ik vind 1500 euro een heel mooi bedrag hoor, zeker inclusief zadel en alles :)
Ten eerste is een stof- en stro allergie echt niet het ergste in de wereld, je geeft
je paard voordroog en zet em op vlas of zaagsel (of liever nog heel veel buiten) en
dan is dat al opgelost :)

Verder is 18 jaar echt niet oud (voor de meeste paarden dan) en kun je echt nog jaren
plezier van dit paard hebben (onder normale omstandigheden dan). Dus als je het mij
vraagt, prima bedrag!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:51

Als je 1000 excl als tegenbod doet, moet je er wel rekening mee houden dat je alle overige spullen nog moet kopen. Kan zo maar zijn dat je dan nog meer kwijt bent als 500 euro. Ik zou het doen als ik jou was :j (alles gewoon in goede staat is dan he? :+ )

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:51

ProudJustify schreef:
Ik vind 1500 euro een heel mooi bedrag hoor, zeker inclusief zadel en alles :)
Ten eerste is een stof- en stro allergie echt niet het ergste in de wereld, je geeft
je paard voordroog en zet em op vlas of zaagsel (of liever nog heel veel buiten) en
dan is dat al opgelost :)

Verder is 18 jaar echt niet oud (voor de meeste paarden dan) en kun je echt nog jaren
plezier van dit paard hebben (onder normale omstandigheden dan). Dus als je het mij
vraagt, prima bedrag!

Helemaal mee eens! ;)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:58

Vergeet niet dat je voor een zadel ook nog wat kwijt bent...
Zeker als het zadel goed past, is het handig dat erbij te nemen...

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:02

ik vind 1500 een mooie prijs en een paard van 18 in goede omstandigheden kan zeker nog 10 jr mej hoor

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:04

het zadel wat ik er dan bij krijg is maar een jaartje oud en het is een kunststof wintec zadel wat er niet echt fijn opligt ik rij al bijna een jaar met een ander zadel en ik was eigenlijk voor dit gebeuren van plan om een ander zadel aan te schaffen maar aangezien een goed zadel best duur is vond mn vriend het niet zon goed idee aangezien hetpaard nog niet van mij is.
en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zadel ook niet echt fijn vond zitten.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:07

tjah dan zou ik denk ik 1250 euro bieden excl. zadel, als het zadel toch niet goed past en je toch een ander gaat kopen...maar dan natuurlijk wel incl. de andere toebehoren...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:08

Ik blijf het toch een mooie prijs vinden, zelfs als je er niks bij
had gekregen eerlijk gezegd ;)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:08

Als de spullen die je er bij krijgt het allemaal waard zijn is het toch niet zo slecht aanbod....
Succes en wijsheid...........

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:09

Een wintec raak je opzich nog best snel kwijt op bokt. Ik vind het ook ****** zadels hoor, daar niet van :D Wat zit er verder nog bij dan?

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:11

ik denk dat ik op dit moment alles maar even moet laten bezinken, en ook maar is even met mn vriend overleg wat van bedrag hij in gedachten heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:13

Winteczadel, tja dat zijn niet de duurste.
In dit geval zou ik E 1250 bieden, all in. De verkopende partij kan altijd nog zakken.