Maatje meer...Bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Maatje meer...Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 13:19

Hallo

Ik heb al gezocht maar kan hier niks over vinden, daarom open ik zelf maar een topic.

Ik ben van plan om een bodyprotector aan te schaffen voor het buitenrijden met mijn jonge paard.

Ik heb nog geen ervaring met deze dingen, dus vroeg me af welke jullie hebben, wat is jullie ervaring met welk merk en hoe is de pasvorm, m.n. dus bij een maatje meer. (Mt 46/48)

Dank jullie.

Gr. Laura

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:06

Ik vind bodyprotectors helemaal niet fijn, maar dat tezijde.

Gewoon passen dan vind je zelf wat het lekkerste zit bij jou.
Ik vind zelf een 'lange' echt gruwelijk. ik heb hem alleen voor mijn ribben zeg maar.

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:11

ik vind t ook maar rot dingen maar met een jong paard is het af en toe wel handig. de meeste mensen die ik ken gebruiken ze alleen om mee te springen voor het geval je op een balk land. als ik jou was zou ik gewoon gaan passen;) maar wel even opletten dat hij niet te lang is aan de achterkant want dan zit je erop met rijden of hij klappert de hele tijd tegen het zadel. greetz

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:14

0kki schreef:
ik vind t ook maar rot dingen maar met een jong paard is het af en toe wel handig. de meeste mensen die ik ken gebruiken ze alleen om mee te springen voor het geval je op een balk land. als ik jou was zou ik gewoon gaan passen;) maar wel even opletten dat hij niet te lang is aan de achterkant want dan zit je erop met rijden of hij klappert de hele tijd tegen het zadel. greetz

Ik gebruik heb alleen maar voor het inrijden.

ZzzeiN

Re: Maatje meer...Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:15

Er zijn verschillende merken die zeker tot en met 46 gaan. Eigenlijk zijna alle modellen in de breedte ruim te verstellen, dan scheelt het al.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:17

Ik heb zelf een Harry's Horse maat L, ik heb zelf maat 40/42. Ik vind hem erg prettig zitten met rijden, heb er geen hinder van. Misschien bestaat deze ook in XL? En anders misschien eens tussen de mannen modellen snuffelen? Zou hem wel aan laten passen door een deskundig iemand in de winkel, want er zijn best wel wat zaken waar je op moet letten!
Succes!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:20

Ik heb heel erg moeten zoeken met mijn maten en er zat echt heel weinig fijns tussen. van slechtzittend tot barslecht. Ik ben uiteindelijk gegaan voor een swingair bodyprotecor. Die is met lucht(maar zonder het airbagsysteem) en veel makkelijker aan te passen aan mijn lichaam. Meer bewegingsvriendelijkheid en pasvorm.

Edit: maar ik heb met gewone bleosjes ook last. 46 zit goed bovenaan, maar flubbert zo aan mijn buik en als het aan mijn buik goed zit, klap ik bovenaan uit mijn bloes. Echt niet handig

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:14

Ik heb een bodyprotector van Imerial Riding. En voor mij is het echt de ideale bodyprotector. Maar een ander meisje van de paarden heeft hem ook vind hem echt vreselijk. Dus om een goed model te vinden moet je er echt meerdere passen. Voordat ik deze heb gekocht heb ik bij verschillende ruitersportzaken ook onwijs veel bodyprotectors aangehad, maar nooit zaten ze me mooi of lekker.
Ik heb met ongeveer maat 44 nu een maat M van die van Imperial Riding en die zit perfect.

Camietjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:16

ik reageer hier ook maar even op ik wil ook een bodyprotector kopen maar ik heb geen grote maat maat geen ervaring hier in weet iemand wat voor maat ik moet hebben ik ben 1,70 lang en heb denk ik maatje 34 ofzo maar weeten jullie waar ik dan op moet letten als ik zo een ding aan schaf en wat is de normale prijs van zo een ding

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:34

Dank jullie voor jullie info en ervaringen. Ik ga binnenkort maar is een bezoekje brengen aan wat ruitersportzaken. Was sowieso van plan om eerst is wat te passen.

Ook een goede tip om erop te letten dat hij achter niet te lang is. Zoiets zou ik dus helemaal niet op letten. Dank je.