Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sabinaaaa schreef:Dat soort grapjes heeft die van mij soms ook.
soms wel irritant, op ten duur komt die van mij ook wel.
Iets lekkers helpt niet altijd. Ze maakt er gewoon een spelletje van. Wat ik ook welleens doe als ze weg rent, is haar juist van me weg jagen en door zelf ook van haar af te lopen, vaak komt ze me dan achterna en kan ik haar zo pakken.
En anders een lijntje in de wei spannen en hem insluiten, moet je eigenlijk wel met meerdere mensen zijn..
Lukt het ook niet als je een emmertje met wat brok meeneemt? Even schudden en je paard weet wat erin zit.
Of kom gewoon een paar keer per dag om alleen iets lekkers te brengen.
. 

..
bij mijn merrie werkt het goed
Verder: zorg ervoor dat je paard het leuk vindt om wat met jou te gaan doen, door afwisselende dingen te doen, door goed te kijken naar wat hij aangeeft wanneer jullie aan het werk zijn en door hem te belonen wanneer hij iets goed doet. Overigens komt mijn paard meestal naar me toe wanneer ik hem wil pakken, ik ben namelijk iemand bij wie hij graag wil zijn. Hij doet ook zelf zijn neus in het halster, nadat ik hem natuurlijk eerst heb gevraagd of ik in zijn ruimte mag komen en hem even heb gekriebeld. Een enkele keer loopt hij weg en probeert zich achter de andere paarden te verstoppen
Dan loop ik rustig achter hem aan, wanneer hij stilstaat sta ik ook stil (druk weghalen) en dan komt hij vanzelf wel naar me toe