Petrie Anky

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Petrie Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:26

Daag Bokkers!

Het is misschien wat vroeg, want ik moet eerst maar eens m'n rijbewijs halen en mijn vakantie hebben overleefd.
Dan zijn we eind juli en hoop ik te kunnen sparen voor de Petrie Anky's...
En dan wel het stel van 330 euro.

Ik ben alleen wel erg benieuwd naar ervaringen met dit model, is het de prijs waard? Is het een fijne laars?
Het zal namelijk mijn eerste stel leren laarzen worden.
Bovendien ben ik erg lang, 1.85m en vraag ik me af wat de langste hoogte maat is bij Petrie (zonder dat er maatwerk bij komt kijken).
Misschien zijn er mensen die mij iets anders aanraden?

Alle informatie is welkom!

Ik ben alleen wel op zoek naar een kwaliteitslaars, ik wil niet na een half jaar nieuwe laarzen moeten aanschaffen. ;) De Mondoni's vertrouw ik dan ook niet helemaal.

Alvast bedankt! :wave:

Tjuppie

Re: Petrie Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:06

Königs kiezen. 350E incl rits en op maat gemaakt. En ook nog eens veel mooier en minder stug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:10

Dan kun je beter voor lipica's gaan 230 euro incl. maatwerk en werkelijk alles is mogelijk ! (zelfs zilver met roze rijlaarzen als je zou willen) en je hebt de keuze uit zacht of stug leer

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:12

Zelf heb ik de Anky Grand Prix en ik vind het fijne laarzen. Het inlopen/rijden is met Petrie's alleen minder prettig. :+

Ik ben zelf ook ruim 1.80 meter.
Omdat in mijn voet- en kuitmaat 50 cm de hoogste standaard hoogte was heb ik 50 euro extra betaald om deze een paar cm. hoger te krijgen.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:14

Ik heb ook petrie anky.. mooie laars, maar zeker rot om in te lopen.

Ik heb er na een paar maanden een rits in laten zetten, heb nogal moeilijke voeten en kwam er steeds niet uit.

Ik vind dat ze het geld waard zijn, want ze blijven echt lang mooi.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:17

Ik heb ook de Petrie Anky, ik vind ze super. Met inlopen zitten ze niet zo prettig maar daarna zitten ze super. Het is een stevige laars en ze zien er ook erg mooi uit. Ik heb ze nu bijna 3,5 jaar en zien er nog als nieuw uit (ik ben er ook wel heeeeeeel erg zuinig op hoor).

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:17

Ik heb ook petrie anky. Heb juist helemaal geen last gehad met inlopen. Heb ze nu 5 maanden ongeveer en ze zijn nog helemaal mooi :j.
Ze zijn ook nog maar een heeel klein beetje ingezakt, maar verder nog echt heel mooi.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:41

Heb ook Petrie Anky en vond de kwaliteit echt bagger. kan je beter voor dezelfde prijs voor een paar Königs gaan. Compleet andere kwaliteit en ze zitten super.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:40

Op de site van Lipica kan ik geen foto's zien van gedragen laarzen. Hebben jullie hier foto's van? En welke lipica's hebben jullie? Vind de cambrigde wel waanzinnig mooi! Maar er staan helaas geen prijzen bij...

Ik heb inderdaad veel meer gehoord dat Petrie verschrikkelijk stug is, in tegenstelling tot Cavallo, is daar nog info over van mensen hier?

Königs is een ander soort leer? Foto's van gedragen Königs?

Verder heb ik één zwabbervoet, die ik absoluut niet stil kan houden, korte of lange beugels. Ik zal wel een of andere stomme afwijking hebben :')
Maar chaps, gewone chaps waren geen optie. Ik moet echt iets stevigs om de enkel hebben. Hoe zit dat bij jullie laarzen?

In ieder geval al super bedankt voor jullie reacties!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:48

Hier heb ik mn königs aan.
Afbeelding

Welke maat laarzen heb je? Heb nl nog een paar Rectiligne laarzen met rits schuinvoor staan die ik niet meer draag en er nog hel goed uitzien.

Overigens zou ik ook niet beginnen aan Lipica. De pasvorm is vaak niet mooi en de kwaliteit is ook niet geweldig. Niet te vergelijken met Petrie of Königs in ieder geval.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:55

Ik heb Anky Petrie nu ongeveer een week?
Heb niet zoveel last eigenlijk met het inlopen, heb 2 dagen thuis er mee gelopen (incl de trappen omdat ik anders niet drinken kon pakken ed.. trappenlopen was echt oliebol hihi) en toen daarna terpaard gegaan, leuke is dat ik erheen moest fietsen en dat deed toch onwijs zeer, heb toen ook nogal rode knieholtes gekregen... eerste 2x stapte ik op met een krukje want ik kwam echt niet zo hoog met die dingen, en nu stap ik wel gewoon normaal op, moet ik overmorgen ook doen op me wedstrijd dusja. Ik houd ze wel goed schoon, na het rijden gelijk schoonmaken dat er geen zand/slijm/water op het leer blijft plakken, ben der aardig zuinig mee aangezien het niet zomaar ff wat geld is wat je erin stopt.. :)
Eerste paar x rijden was ónwijs raar, had me beugels ook maar een gaatje langer gedaan want anders zat het echt niet hihi, nu zit het eigenlijk al heel erg lekker met rijden! verbaast me echt dat het zo snel gaat, heb ze nu 8 dagen om precies te zijn :D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:58

Ik heb al een jaar of zes Petrie Anky's en ik ben er heel tevreden over.

Heb er helaas wel een rits in moeten laten zetten (te dik geworden....) maar verder zijn ze perfect. Ze zijn heel stevig en slijtvast, en dat stevige helpt mij echt bij het rijden. Zonder stevige laarzen wiebelen mijn enkels alle kanten uit doordat de gewrichten te losjes in elkaar zitten.

Dure laarzen, maar ik zou ze morgen zo nog eens kopen (al hoop ik natuurlijk dat deze nog een flinke tijd meegaan...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:59

Janine1990 schreef:
Op de site van Lipica kan ik geen foto's zien van gedragen laarzen. Hebben jullie hier foto's van? En welke lipica's hebben jullie? Vind de cambrigde wel waanzinnig mooi! Maar er staan helaas geen prijzen bij...

Ik heb inderdaad veel meer gehoord dat Petrie verschrikkelijk stug is, in tegenstelling tot Cavallo, is daar nog info over van mensen hier?

Königs is een ander soort leer? Foto's van gedragen Königs?

Verder heb ik één zwabbervoet, die ik absoluut niet stil kan houden, korte of lange beugels. Ik zal wel een of andere stomme afwijking hebben :')
Maar chaps, gewone chaps waren geen optie. Ik moet echt iets stevigs om de enkel hebben. Hoe zit dat bij jullie laarzen?

In ieder geval al super bedankt voor jullie reacties!

[HK] Lipica laarzen[Deel 2]stel hier je vragen, deel je ervaring! in het lipica topic staan heel veel foto's

De prijzen zitten tussen de 185 en de 230 geloof ik.

@peanutbutter:
ooit zelf lipica's gehad? De kwaliteit is idd niet grandioos maar daar is de prijs dan ook naar (kun je mooi ieder jaar of iedere 2 jaar nieuwe kopen !) maar ander zijds zijn er ook mensen in het lipica topic die hun laarzen als 7 of 8 jaar hebben en nogsteeds mooi zijn. De pas vorm is prima. als het niet goed zit passen ze het gratis voor je aan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:07

Heb ze ooit gehad toen het nog niet een hele fabriek was. Waren na 1,5 jaar echt op. Maar als ik ze zie bij mensen vind ik vaak de pasvorm niet mooi.
En ik heb liever hele mooie laarzen voor zegmaar 6/700 euro waar ik jaren mee doe en die super mooi blijven en ook nog eens geweldig zitten dan een paar Lipica's die ik minder mooi vind om te zien en na 2 jaar zijn afgeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:36

tsja dat is een persoonlijke keuze... zelf ben ik erg snel uitgekeken op laarzen dus dan heb ik liever goedkoperen die ook erg fijn zitten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:25

peanutbutter; Bedankt voor je foto, zien er echt erg mooi uit! Ik heb geen idee welke maat laarzen ik heb, aangezien het mijn eerste paar gaat worden. Ik wil dan ook graag een duurzame laars. Aangezien de Ankys rundleer zijn, en ik er ook wel mee in het weiland moet lopen om een paard op te halen ;)
Wel ben ik 1.85m lang, vooral door mijn lange benen (zie onderste foto in mijn profiel, leg voor de aardigheid eens een duim op boven- en vervolgens op onderlichaam, dan zie je een gigantisch verschil).

DeniiSee; De reacties zijn echt erg verschillend, jij hebt weer een erg goede ervaring ermee. Voelt het anders met rijden?

BBreedveld; Ze zijn dus erg duurzaam! Dat vind ik dan wel weer een erg goed punt! Ik denk ook dat mijn gewrichten te los zitten, aangezien alles knakt en knapt (hypermobiel)...

Lipica is dus waarschijnlijk niet echt iets voor mij. Al scheelt het niet veel, 230 of 330 euro. Al is het wel erg aantrekkelijk dat ze op maat worden gemaakt!

Ik denk niet dat ik er verkeerd aan heb gedaan om een topic te starten, nu al :=
Want al heb ik ze natuurlijk nog lang niet bij elkaar gespaard, het tolt me nu al voor de ogen! :=

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:42

Jaa het voelde voor mij eerste keer wel heeel ander aan met het rijden, maar dat is met iedere leren laars als je dat niet gewent bent denk ik. Voelde de eerste paar keer met rijden niet of ik nou aandreef of niet, was aardig vervelend al liep ponylief er niet minder door. Ik kan wel veel lekkerder zitten, en kiep ik minder voorover met halsstrekken ed, heb het gevoel dat ik veel steviger en fijner zit!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:46

Ik heb mijn Petrie Anky's nu 2 jaar en ik ben er tevreden over

Bij mij zit er al vanaf het begin een rits in.
Het zijn heel stevige laarzen en ze zakken niet zo ver in.
Ze doen bij mij enkel pijn als ik er een hele dag in rond loop, anders niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:47

Heb de Petri Anky ook, heb er een week over gedaan met inlopen en er gewoon meerijden.
Ze blijven goed, heb ze nu een half jaar.

Ik viel buiten de standaard maten dus er kwam 80 euro overheen..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:58

Voordat je je helemaal lekker loopt te maken op de petrie's. Ga anders eens langs bij een winkel om je maat op te laten nemen, en om te kijken of die wel bestaan in petrie. Maatwerk loopt aardig op bij petrie en dan kun je misschien beter voor een ander merk gaan wat wel standaard in jou maat is.
De mondini;s die je noemt in je openingspost, zullen dan ook nooit lang genoeg zijn voor jou, die zijn er slechts in een aantal maten1

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:21

Janine1990 schreef:
peanutbutter; Bedankt voor je foto, zien er echt erg mooi uit! Ik heb geen idee welke maat laarzen ik heb, aangezien het mijn eerste paar gaat worden. Ik wil dan ook graag een duurzame laars. Aangezien de Ankys rundleer zijn, en ik er ook wel mee in het weiland moet lopen om een paard op te halen ;)
Wel ben ik 1.85m lang, vooral door mijn lange benen (zie onderste foto in mijn profiel, leg voor de aardigheid eens een duim op boven- en vervolgens op onderlichaam, dan zie je een gigantisch verschil).

De Königs zijn erg sterk. De buitenkant is verhard en om de enkel zijn ze stevig genoeg om zo'n zwabberenkel in toom te houden :+ Ze worden ook helemaal op maat gemaakt.
Ik heb die van mij (weliswaar een ander type) nu 6,5 jaar en ze zijn nog supermooi.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:08

Ik moet wel zeggen ik heb alleen ervaring met de Königs Sir en dat is wel een andere laars dan de rundleren. maar wat ik begrijp is de rundleren laars van Königs ontsettend goed.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:19

Ik heb persoonlijk ook alleen ervaring met de Sir, maar ik ken wel mensen die de Favorits hebben. Het zijn overigens ook gewoon kalfsleren laarzen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:39

Königs is kalfsleer? Dat is toch veel kwetsbaarder dan rundleer?

Overigens, heb ik mijn been laatst opgemeten. Tot in de knieholte is krapaan 52/53 cm...

En heeft Divoza Königs?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:46

Ja het is minder stug. Maar om nou te zeggen dat Königs laarzen heel kwetsbaar zijn.. Nee. Je kiest of voor een harde laars met dik leer (rundleer), dus minder comfortabel, of voor een comfortabele laars met verharde buitenkant die fijngevoelig is aan de binnenkant, zodat je je paard ook nog een beetje voelt.
Divoza heeft geen Königs.