Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Marigold schreef:hij kan idd beter een tijdje naar een lokatie waar hij met meer pony's op de wei staat.
lekker laten spelen, hij leert van die paarden wel wat wel of niet kan.
hem nu proberen te corrigeren, helemaal als de ervaring er niet is, is niet verstandig, de pony is jong, reageert vanuit speelsheid en leert zo erg ongewenst gedrag aan, en voorkomen is echt veel beter dan genezen!
dus ik zou die mensen adviseren om een ander plekje voor hem te zoeken, en hem voorlopig lekker paard te laten zijn.
suleilitha schreef:Ik bedoel het serieus, wat is er voor een jaarling hengstje nou aan met twee geiten. Geen wonder dat ie die beesten hele dagen op zit te jagen.
riz95 schreef:dit probleem heb ik ook gehad met mijn verzorg shet toen hij 1 á 2 jaar was.
En idd het beste is afstraffen. Vertel de eigenaar ook dat hij dit gedrag vertoont en dat ze hem hier ook voor moeten straffen.
en wat femmefatale1 ook zegt je kunt maar beter 1x goed straffen dan 10x zacht.
succes er mee !!
superwoman schreef:riz95 schreef:dit probleem heb ik ook gehad met mijn verzorg shet toen hij 1 á 2 jaar was.
En idd het beste is afstraffen. Vertel de eigenaar ook dat hij dit gedrag vertoont en dat ze hem hier ook voor moeten straffen.
en wat femmefatale1 ook zegt je kunt maar beter 1x goed straffen dan 10x zacht.
succes er mee !!
Maar timing is alles. Met regelmatig op het verkeerde moment straffen kan je een monster maken.
Als je geen ervaring heb kun je het beste begeleiding zoeken. Zo'n pony wordt oud en is belangrijk om te investeren in de opvoeding, zodat je en leuke pony over houdt.