Paard huren voor rit zonder begeleiding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

Paard huren voor rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 16:41

Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn al een tijdje van plan om eens een keer lekker een buitenrit te gaan maken samen. Nu heeft zij een eigen paard, en ik wel een verzorgpony maar die gaan ten eerste niet zo goed samen en ten tweede weet ik helemaal niet of ik die wel ergens mee naar toe mag nemen.
Nu leek het ons een leuk idee als ik ergens een paard zou gaan huren en zij haar eigen paardje meeneemt.
Wij vroegen ons af of jullie misschien nog maneges o.i.d. weten waar ze paarden verhuren waar we zonder begeleiding mee naar buiten mogen.

We wonen zelf in Arnhem dus 2 uur rijden wordt een beetje teveel van het goede. Ik heb het andere topic voor omg. Haarlem ook al gezien, maar maak maar even een nieuwe aan aangezien ik een andere omgeving bedoel.

Stal heemskerk is voor ons te ver weg, en we rijden liever niet alleen over het strand/duinen maar in het bos. Stalhouderij van Bijnen is ook een goede optie, maar als jullie meer ideeën hebben hoor ik het graag :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:28

Misschien moet je zelf eens wat stallen/maneges aanschrijven die je aanspreken.
Ik denk niet dat je snel iets kunt vinden. Ergens ook wel begrijpelijk aangezien ze totaal niet weten aan wat voor iemand ze hun paard(en) meegeven.

mystery1980

Re: Paard huren voor rit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:36

stalhouderij van bijnen

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:38

In Putten is een stal waar je paarden zonder begeleiding mee kan nemen. Ik weet niet precies waar, maar google op putten, huren paarden en je vindt hem.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:38

dammie1 schreef:
In Putten is een stal waar je paarden zonder begeleiding mee kan nemen. Ik weet niet precies waar, maar google op putten, huren paarden en je vindt hem.

Dat is Stalhouderij Bijnen. :j

wie_ben_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:34

Annerheide in Den-Bosh.
Ik ga daar woensdag een paard huren met vriendinnen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:29

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:31

Ik heb altijd ernstig mijn twijfels bij maneges die zomaar paarden aan vreemden meegeven. Hoe hoog kan dan da kwaliteit van je paarden zijn, als het je duidelijk toch niet uitmaakt wie er op stapt?

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 21:42

Ik begrijp het wel hoor, wist zelf ook niet dat het mogelijk was dat er maneges zijn die hun paarden uithuren. Maargoed nu het wel mogelijk blijkt te zijn lijkt het me een erg leuk idee, en ga ik uiteraard zeer zorgvuldig met de paarden om. Natuurlijk gaan we van tevoren wel eerst even uitzoeken hoe het met de kwaliteit daar is gesteld..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:26

Anoeska schreef:
Ik heb altijd ernstig mijn twijfels bij maneges die zomaar paarden aan vreemden meegeven. Hoe hoog kan dan da kwaliteit van je paarden zijn, als het je duidelijk toch niet uitmaakt wie er op stapt?

belabbert :+
Heel leuk, er word gevraagd of je kan rijden, stap, draf en galop beheerst en ze geloven je op je blauwe ogen.
Ik heb er 2 paarden gehuurd, zadels pasten werkelijk voor geen ene meter. :n
Paard wat ik reed had erg lange hoeven en de stallen waren echt smerig.

Voor mij eens en nooit meer, voor mijn partner nog een keer, ik hoef het niet meer.
Onveilig, alles mocht opstappen met sneakers en hakloze schoenen en het hek zat een rare punt aan... De gevolgen zijn niet te overzien als er wat gebeurt.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:26

Ik heb er 2 paarden gehuurd, zadels pasten werkelijk voor geen ene meter. :n
Paard wat ik reed had erg lange hoeven en de stallen waren echt smerig.

waar was dit bij die in nunspeet of in putten.
lijkt me wel wat om met m'n dochter een buitenrit te maken maar dan wel op goed verzorgde paarden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:27

Putten.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:30

Ik heb jaren geleden een keer een paard gehuurt bij manege 'de mossel' in otterlo. Was toen ook met een vriendin samen die een eigen paard meehad en we hebben toen een paar dagen op de veluwe gereden. Maar of ze het nog doen weet ik niet, het is echt wel 10 jaar terug als het niet langer is.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 22:26

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Helaas word ook in Nederland niet door iedereen even zorgvuldig met de paarden omgegaan. Ik heb ooit een keer de fout gemaakt om in het buitenland op een zeer slecht verzorgd paardje te stappen waar ik met tranen in m'n ogen af kwam, maar nooit meer dus. Ik vind het dan ook wel degelijk zeer belangrijk hoe het met het welzijn van de paarden is gesteld.

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:36

bij het fjordenpaard in drenthe worden de paarden ook zo meegegeven. ze vragen wel of je ervaring hebt maar als je geen ervaring hebt krijg je ook gewoon een paard mee. ik heb prima gereden was echt heerlijk, we hebben een rit gereden van drie uur. maar ik merkte we dat de paarden gelijk weer op hun volgende rit gingen niet ideaal dus...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:01

Bij het fjordenpaard inderdaad. lekker relaxed en zelf weten wanneer je gaat racen enzo

www.fjordenpaard.com