[PG]bruine ruin 1.75+ (miss. omgekomen door trailerongeval)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

[PG]bruine ruin 1.75+ (miss. omgekomen door trailerongeval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 11:55

Ik probeer het maar weer eens, we zijn al heel lang op zoek naar de laatste nakomeling van mijn merrie.
Het betreft een grote bruine ruin van destijds 1.75 m, dus misschien ondertussen wel groter.
Hij is geboren op 13.08.94 onder de naam Macgregor.
KWPN nr; 94.12212
Afstamming; Gregor x Adios

Het kan zijn dat hij nu een andere naam heeft of zonder papieren is doorverkocht.
Hieronder 2 foto's waarop hij nog best jong was, maar zijn aftekening zijn hier duidelijk zichtbaar.
Ik kan meer foto's mailen als je denkt hem te herkennen.

Afbeelding

Afbeelding

Signalement; 2 kruintjes en een klein wit kolletje op voorhoofd
Linksvoor witte hoefballen en witte vlek kroonrand
Linksachter een sokje met zwarte vlekken
Rechtsachter witte hoefballen en witte vlekjes kroonrand
Verder heeft hij op de pijp van zijn linkervoorbeen en aan de buitenkant van zijn rechterachterbeen een litteken.

Zoals je op de foto's kan zien hing de bruine kleur van zijn vacht af van het seizoen en varieerde van lichtbruin tot heel donkerbruin.

We weten dat hij rond 98/99 op stal Klaver te Schoorl heeft gestaan, maar vanaf daar ontbreekt elk spoor. We hebben dus ook geen idee in welke regio hij zou kunnen staan.

Ik heb enige tijd geleden zelfs een fotoreading laten doen, waar ik te horen kreeg dat hij op een landelijke omgeving op een boerderij heeft gestaan. Toen hij daar weg moest is tijdens het transport een vrachtwagen tegen de trailer gekomen. Hij schijnt zo gewond te zijn geweest dat ze hem hebben laten inslapen.
Ik weet niet hoeveel waarde ik aan deze info moet hechten, maar wellicht zijn er mensen die dit verhaal herkennen??

Denk je dat je deze ruin kent?
Of denk je te weten waar hij momenteel is?
Of wat er uiteindelijk van hem is geworden?
Laat het me dan alstublieft weten, alle informatie (ook negatieve) is zeer welkom!

Alvast bedankt!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:14

Er is al een topic voor de zoektocht naar dit paard Cynderella81 @ [OV] [PG] MACGREGOR, bruine ruin 1.75+ Gregor x Adios
Op OV is de regel dat slechts 1 topic per zoektocht is toegestaan, dit topic mag zo lang het nodig is (dus ook na jaren) 1x per maand omhoog gehaald worden met een bericht van de TS zodat het weer bovenaan de lijst terecht komt.
Je mag dat topic dus omhoog halen en daar eventueel ook je nieuwe foto's plaatsen, hier nu een slotje.