Ik weet niet goed waar dit topic hoort, dus ik hoop dat ik het juist geplaatst heb.
Ik heb een paard dat momenteel verzekerd is. Als ik dit paard nou een aantal jaar niet wens te verzekeren en daarna besluit om dit paard toch opnieuw te verzekeren ( bij de zelfde maatschappij) , dien ik dan opnieuw rontgenfoto's te laten maken?
Dat staat in de algemene voorwaarden van die maatschappij. Is nl maatschappij-afhankelijk. Kijk ook na of je paard vanaf die leeftijd dan nog wel verzekerd kan worden....
Waarschijnlijk wel opnieuw keuren, ligt ook aan de maatschappij.
Ik heb keurig mijn paard vorig jaar bij aankoop (28 apr) laten verzekeren op wat hij toen waar was, nu wil ik het verzekerde bedrag verhogen en nu moet ie dus weer opnieuw gekeurd worden
Ikima
Geplaatst: 25-04-09 15:30
Normaal gesproken mag een keuring niet ouder zijn dan 6 weken om in een verzekering op te laten nemen. In 2 jaar kan heel wat gebeuren dus ben bang dat het paard opnieuw gekeurd moet worden.
Tilmar
Geplaatst: 25-04-09 15:38
Opnieuw keuren, zeker weten! Ligt wel aan de soort verzekering en het bedrag. Blijf je onder een bepaald bedrag dan is klinisch keuren voldoende, anders ook weer rontgenfoto's. Voor een dood- en ongevallen verzekering heb je alleen een bezichtiging van een inspecteur nodig.