Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:Een levensnummer is een volgnummer wat het stamboek geeft als je je paard daar laat inschrijven, dat kan alleen als je paard ook ´recht´op inschrijving in het stamboek heeft, dus als vader en moeder ook stamboekdieren zijn.
Chipnummer/transpondernummer is het nr van de chip wat door de DA is ingebracht en in het paspoort wordt vermeld als identificatie van het paard.
Misschien dat het medisch inlegvel ze door elkaar gebruikt bij gebrek aan een levensnummer? Op mijn inlegvel staan er twee nummers, het levensnummer en het transpondernr.
Het levensnummer wordt toegekend door het stamboek, bij het transpondernummer is het maar net welk nummer de chip toevallig heeft, al geloof ik wel dat er ergens een nummercode voor de diersoort paard en ook voor het land, bijvoorbeeld Nederland, in zit maar nagel me daar niet op vast.
) In het geval van mijn paard (geboren in 1999 en ingeschreven bij het NSIJP) is het levensnummer gelijk aan het stamboeknummer