Vereniging starten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wegbenik

Vereniging starten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:50

Hey,
Ik heb een vraagje. Vroeger toen ik begon met wedstrijden rijden, kon ik in het begin B vereniging starten. Zo kon ik wel aan de knhs wedstrijden mee doen, maar telde mijn punten niet mee voor de telling. Is dat nu nog steeds zo? En hebben jullie daar ervaring mee op L1 niveau? Want we rijden ondertussen L1, maar wil niet echt meer vaste officiele wedstrijden meer gaan rijden. Ben altijd zo zenuwachtig, dus wil eigenlijk alleen maar soms starten om ons niveau te testen. Ik hoor graag van jullie!

MarchaL

Re: Vereniging starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:11

Je kunt in alle klasses HC starten, kijk maar eens op de site van het KNHS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:51

alleen heb je dar wel een startkaart e.d. voor nodig.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:49

Heb je daar een startkaart voor nodig?? Dus een lidmaatschap van een vereneging volstaat niet??

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:44

Samantha_T schreef:
Heb je daar een startkaart voor nodig?? Dus een lidmaatschap van een vereneging volstaat niet??

Je hebt inderdaad een startkaart nodig.

rokkiebokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:36

MarchaL schreef:
Samantha_T schreef:

Je hebt inderdaad een startkaart nodig.

Ook als je HC start (niet voor punten en prijzen) moet je tegenwoordig startcoupons inleveren, en om startcoupons te kunnen kopen heb je een startkaart nodig. Dus nee, lid zijn van een vereniging alleen is niet voldoende.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:51

Citaat:
Ook als je HC start (niet voor punten en prijzen) moet je tegenwoordig startcoupons inleveren, en om startcoupons te kunnen kopen heb je een startkaart nodig. Dus nee, lid zijn van een vereniging alleen is niet voldoende.

Ok thnx voor de tips. Dat is dan veranderd ten opzichte van 4 jaar terug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:00

nee, dat is altijd al zo geweest, officieel dan. Het kan alleen zijn dat jouw vereniging een eigen regel had voor leden.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:06

Ik ben vrijdag in de Mortel nog gestart HC, zonder startkaart. Me punten werden gewoon ingevuld op een van internet geprint proefje (die je vroeger op de manege ook kreeg, zo'n A4-tje. Dus er zijn nog steeds manages waar het blijkbaar kan.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:21

Officieel moet je zowiezo lid zijn van de knhs om op wedstrijden te mogen starten. Of je ook een startkaart moet hebben durf ik niet te zeggen. Maar ik ben eens naar een bijeenkomst geweest over de regels bij de knhs. Toen werd er door iemand gevraagd hoe ze controleerde als er iemand HC startte, dit deden ze eigenlijk nooit. En als ze het wilde doen was het ook bijna onmogelijk. Dus als de vereniging waar je wilt starten het goed vind kun je starten, je bent dan niet helemaal legaal bezig maar zoals mij is verteld is de kans zeer klein dat je er ooit problemen mee krijgt.

Wel kun je gewoon onderlinge wedstrijden rijden bij je vereniging en soms worden er ook door andere verenigingen wedstrijden georganiseerd waarbij je geen startkaart ofzo hoeft te hebben.