Moeten E pony's bij de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romy_b

Moeten E pony's bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 20:11

Ik heb geen idee of het goed staat maar ik weet niet waar het wel moet.

Ik wil graag een paardje gaan kopen, in eerste instantie wilde ik echt een E omdat ik dan nog gewoon met de pony's mee kan doen. Nu hoorde ik dat de E pony's in Nederland ook weer bij de paarden moeten.
Ik heb alleen geen idee of dit waar is. Want dan kan ik natuurlijk net zo goed een paard kopen.

Weet iemand misschien of de E pony's inderdaad bij de paarden worden meegerekend?

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 20:17

kan ook zijn dat dit de grootste onzin is hoor maar ik wil het toch even zeker weten

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:18

met een e-pony kun je gewoon bij de pony's starten maar veel mensen nemen ze mee naar de paarden als ze 18 worden dus daar zal de verwarring wel zitten.
als je een E gaat kopen is het misschien verstandig een paardgefokte te kopen ,deze hebben vaak iets ruimere gangen en dan kun je bij de paarden iets beter meekomen,vooral bij het springen i.v.m. de afstanden.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 22:28

*puck* schreef:
met een e-pony kun je gewoon bij de pony's starten maar veel mensen nemen ze mee naar de paarden als ze 18 worden dus daar zal de verwarring wel zitten.
als je een E gaat kopen is het misschien verstandig een paardgefokte te kopen ,deze hebben vaak iets ruimere gangen en dan kun je bij de paarden iets beter meekomen,vooral bij het springen i.v.m. de afstanden.

Ja dat weet ik, maar het is dus niet zo dat de E's weggaan?
En ik zoek juist echt een pony omdat ik juist niet bij de paarden wil starten en toch nog lang geen 18 ben. :P
Bedankt voor je reactie

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:30

Een E Pony de naam zegt het al ;) wordt gewoon gestart bij de pony's! Let wel even op de stokmaat dat het ook daadwerkelijk een E is en dus geen klein paard!

Karin

Re: Moeten E pony's bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:32

Daar is het gerucht weer...

Misschien even dit topic van een paar weken geleden lezen: [WD-V] E pony's worden paarden?

Niets aan de hand dus, althans niet op korte termijn en voor de toekomst is er ook nog niets vastgelegd. De laatste reglementswijzigingen zijn net per 1 april ingevoerd en E-pony's starten nog steeds bij de pony's.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:15

Verplaatst van TAO naar WD-V.

amber11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:33

neej hoor dat hoeft niet persee de paarden zijn grooter dan de pony's:) :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:14

Er was hier laatst nog een topic over en toen had ik antwoord van de KNHS gekregen dat het afschaffen van de E pony's niet aan de orde was ;)

Eefje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:29

Ik ben aan het wachten op mijn startkaart en ga dan ook starten met een E pony. Wel tussen de paarden want ben 20.
Ze is voor de verkoop dus gaat een paar keer mee op wedstrijd!

In inderdaad paard gefokt kun je best mee komen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:20

Zie het topic dat Karin aandraagt.
Voor meer informatie kun je de KNHS contacteren. Het lijkt me niet handig om hier te gaan speculeren

Bij deze dus een slotje.