Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

siskeh schreef:oww dacht zo iets!
maar is dat dan het "slap" hangt?
want daar is toch niets mis mee, is meestal een teken van ontspanning.....
Anoniem schreef:nou,mijn ruin doet dit dus ook,echt om horendol van te worden.
soms denk ik weleens dat ie hengst is.
hij doet het vooral als hij alleen is en dit lijkt echt onzekerheid te zijn...zo deed hij het vanmiddag ook midden in het bos.
geen paard te bekennen,alleen bomen.

Maar ik vind het dus makkelijker om hem in de bak aan te pakken en door te rijden dan buiten.. want zo ging hij ook al een keertje omhoog (is showpaard geweest, dus het is voor hem makkelike uitweg om omhoog te gaan..) maar dat vind ik dus niet zo tof als ik buiten ben..
Veel te zwaar! 
Def schreef:Lied schreef:Goede tips, maar heb ze wel al geprobeerd en is heeeeel moeilijk! Als ik langs die wei kom zet ik hem inderdaad aan het werk, laat hem wat de andere kant op kijken.. maar het probleem is eigenlijk dat dat dus niet lukt OMDAT hij juist gefocussed is op die paarden in de wei.. hij draait zijn nek dan bijv zo ver mogelijk om naar die paarden te kijken..
Maar als hij dit doet, luistert hij gewoon niet naar jouw hulpen en dat moet je niet laten gebeuren. Hengst is allemaal prima, hormonen en al... maar hij moet luisteren naar jouw hulpen..
Afstraffen dus en hard aan het werk zetten..