Cap soort & Broek soort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Cap soort & Broek soort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:03

Maakt het heel veel uit wat voor soort broek en laarzen en cap je hebt.
Bij voorbeeld een niet verstelbare cap. Zijn die slechter dan wel verstelbare caps.
Of een ruitjes broek. Zijn die beter dan gewone broeken & broeken met van dat zachte stof in de knieën zijn die beter weer dan gewone?

Want volgens mij moet dat niet veel uitmaken.

Naja. Ik hoor wel

Rietje

Re: Cap soort & Broek soort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:08

Bij ruitjes broeken gaat het gewoon om het motiefje, een écht slechte RUITERbroek (dus geen jeans etc.) kan je niet echt hebben volgens mij. Ze moeten wel nauwaansluitend zijn en comfortabel zitten natuurlijk.
Bij caps moet je op het keurmerk 1384 letten.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:08

Ronja_b schreef:
Bij ruitjes broeken gaat het gewoon om het motiefje, een écht slechte RUITERbroek (dus geen jeans etc.) kan je niet echt hebben volgens mij. Ze moeten wel nauwaansluitend zijn en comfortabel zitten natuurlijk.
Bij caps moet je op het keurmerk 1384 letten.

Ow oke. Ja ik wist het allemaal niet meer.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:17

maakt helemaal niks uit. Maar de ene vind bijv. Een verstelbare cap minder lekker zitten als een cap die je niet kan verstelen ;)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:51

ik vind een verstelbare cap wel handig want al iemand hem een keer wilt lenen kan dat als hij/zij een groter hoofd heeft.
ik heb ook een ruitjes broek en een normale maar het maakt niks uit wat ze al zijden.
ik vind zelf de ruitjes(met nep lerenzitvlak) lekkerder zitten ;)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:55

hangt van persoon tot persoon af vind ik :)

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:39

Let bij een cap idd op het veiligheidskeurmerk. Verder maakt het voor de veiligheid niet uit of hij wel of niet verstelbaar is. Zolang hij maar goed past, en dus niet los op je hoofd zit.

En voor paardrijbroeken geldt inderdaad dat dat voor iedereen verschillend is. De een vindt het fijn als ie een kunstlederen zitvlak heeft, en een ander heeft weer liever een dunne katoenen rijbroek. Uitproberen dus.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:36

horseees schreef:
hangt van persoon tot persoon af vind ik :)

ja, dat zeker.
mijn vriendin vind de simpelste broeken lekkerder zitten dan de luxe :P

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:57

Daniii schreef:
Maakt het heel veel uit wat voor soort broek en laarzen en cap je hebt.
Bij voorbeeld een niet verstelbare cap. Zijn die slechter dan wel verstelbare caps.
Of een ruitjes broek. Zijn die beter dan gewone broeken & broeken met van dat zachte stof in de knieën zijn die beter weer dan gewone?

Want volgens mij moet dat niet veel uitmaken.

Naja. Ik hoor wel

ik ben juist niet weg van de verstelbare caps, moet ze bij mijn leskindjes steeds weer goed draaien, of ze vliegen zomaar af, of er gaat weer eens iets kapot. ik raad mijn leskindjes eigenlijk allemaal aan om een goed passende vaste cap te kopen.

qua rijbroeken maakt het niet uit, ik krijg alleen zelf van die ribbeltjesrijbroeken (die synthetische stof) zomers vaak snel gigantische schuurplekken.
maar dit ligt dus allemaal aan persoon zelf.
kijk gewoon wat fijn en goed zit. en met cap uitzoeken vraag iemand advies, zodat hij goed passend is.

Mijndochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:37

Ik vind een verstelbare cap heel erg handig als ik zelf aan het les geven ben geweest dan hoef je ook geen 5 caps te hebben.

Ik heb zelf de rijbroeken van modoni(of hoe je het ook maar schrijft)die is met ruitjes ik vind deze heel erg lekker zitten!
Deze zitten echt heel erg veel beter dan de eurostar en de harry horse!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:48

Mijndochter schreef:
Ik vind een verstelbare cap heel erg handig als ik zelf aan het les geven ben geweest dan hoef je ook geen 5 caps te hebben.

Ik heb zelf de rijbroeken van modoni(of hoe je het ook maar schrijft)die is met ruitjes ik vind deze heel erg lekker zitten!
Deze zitten echt heel erg veel beter dan de eurostar en de harry horse!

ze zijn ook zeer handig om die reden op de manege, voor de eerste lesjes als ze nog geen eigen cap hebben. Maar voor een eigen cap vind ik het niet handig. Wij hebben ook een paar verstelbare liggen ben daar helemaal blij mee, want dan hebben ze tenminste een passende cap op hun kop. Maar als kinderen toch een cap gaan kopen raad ik ze een vaste cap aan. heb er al te veel dingen mee zien gebeuren (en op gegeven moment ben je t toch zat om bij die kinderen constant de cap goed te doen :+ )

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:31

Ach ja dat is allemaal heel erg waar:D

LAN1405

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:26

Ik heb een verstelbare cap.Vind ik best handig..Als je het 1 x goed op maat heb gemaakt hoef je er inpricipe niet meer aan te zitten,dus gaan hij ook niet snel kapot.Het is maar net hoe je met je spullen omgaat.

Ik heb ook altijd een rijbroek van eurostar met bandplooi en steekzakken.Heerlijk vind ik die zitten.Maar ook met een dure broek heb je weleens last van schuurplekken op je bips hoor.Daarom draag ik er altijd naadloze boxershorts onder.

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:23

Ligt er veel aan wat je fijn vind! :)
Iedereen is anders. :)

Ik houd wel van broeken met steekzakken, en lerenzitvlak ;)
En ik heb nu net een nieuwe cap, een gewone, niet verstelbaar. Eerst had ik een verstelbare maar die werd te klein en zat ook niet echt comfortabel ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:31

Ik heb zelf ook een verstelbare maar die zit wel goed. Maar die is half stuk... Want dat draaidingetje gaat de hele tijd naar binnen.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:27

Ik heb een niet-verstelbare cap van Kavalkade.

Hiervoor had ik 5 jaar een verstelbare van Casco, wat een ondingen zijn het...
Iedere week kon ik ze weer gaan verstellen, dan zat dat draaiknopje weer helemaal vast.. etc etc.

Ben heel erg blij dat ik nu deze cap heb, ik wil nooit meer anders. :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 19:21

Als ik een nieuwe cap wil gaan kopen doe ik ook een vaste en geen verstelbare