Nieuwe rijlaarzen/chaps dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mienna

Nieuwe rijlaarzen/chaps dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:29

Hallo allemaal!!

Ik ben nieuw op deze site en heb gelijk een vraag voor jullie:D
Al een tijdje wil ik eigenlijk nieuwe rijlaarzen hebben, maar ik weet gewoon niet welke ik moet nemen.
Ik dacht het is gewoon het beste het te vragen aan mensen met ervaring *D

Wat ik zoek is laarzen/chaps voor dressuur. Uiterlijk vind ik wel belangrijk. Een hoge dressuurboog en mooi leer bijvoorbeeld :D Verder vind ik het ook wel belangrijk dat ze niet al te gauw slijten en ook fijn zitten. Persoonlijk vond ik de petrie elegance erg mooi maar is me toch te duur.

Maargoed graag zou ik willen weten welke laarzen jullie hebben genomen en hoe ze bevallen (die ook een beetje dezelfde eisen kwa keuze hebben als mij.) Of wat jullie mij adviseren?

Ben erg benieuwd :D

lovey_ou

Re: Nieuwe rijlaarzen/chaps dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:58

dat ligt toch een beetje aan jou. De ene vind bijv een laars die wat harder zoals petrie de ander wil graag weer leer dat wat zachter is zoals bijv derbie
Bij lipica maken ze laarzen goedkoop op maat
http://www.lipica.nl/

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:19

tot welke prijs wil je gaan?
Want Petrie's zijn over het algemeen aan de prijzige kant (vind ik)
Ik heb zelf een paar Lipica's besteld die kun je helemaal naar jou smaak aanpassen en zijn niet duur
Kijk anders een beetje rond hier want er zijn een hoop topics over verschillende soorten/merken laarzen.

Succes ermee!

Mienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:05

Ja dat klopt zijn erg duur. Het is maar net wat je er voor over hebt. Die elegance laarzen waaren iets van 600 euro en dat vind ik toch echt te duur. Ik wil eigenlijk niet meer dan €400,- uitgeven. Ik ga nog eens rondkijken hier:)

maaikedingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:00

ik heb rijlaarzen van derby besteld vanmiddag op halen ben benieuwd

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:05

Ik heb hard leren Cavallo chaps met rits schuin voor :D ze zitten ontzettent fijn. Je voelt je paard heel erg goed aan. Dus als je voor chaps wil gaan zou ik je deze van harte aanbevelen.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:53

De Petrie perfect zou ik je afraden omdat daar een coatinglaagje overheen zit. Bij mij is de coating nu helemaal van m'n laars af!
Lipica's zijn inderdaad goede duurzame laarzen, verder zijn Derby's ook goed :) Ik zou gewoon eventjes naar de Ruitershop in de buurt gaan en eventjes laarzen passen etc.
Heel veel succes en ik ben benieuwd wat voor soort laarzen/chaps je gaat halen :)!

Mienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:22

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:15

idd Lipica :D Ga ik zelf binnekort ook bestellen :j Zit altijd wel een winkel bij jou in de buurt :D