Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
*puck* schreef:mocht je door omstandigheden weer terugkomen naar nederland dan past een spaans paard zich waarschijnlijk beter aan dan een paard uit de koudere landen die naar spanje gaat.
Whinnylando schreef:Ok ter info: wij zaten in Andalusië, de zuidkust dus
sshirley schreef:ik begrijp dat jullie vinden dat het erg warm is voor het paard maar ik heb van veel mensen gehoord en op internet gelezen dat de vacht zich er ook aan aanpast en natuurlijk je moet altijd koele schuilplekken hebben;).
sshirley schreef:zoals WhinnyLando al zei ik begin juist vroeg te informeren om overal achter proberen te komen. ik ga nog ook dalijk langs mijn manege en kijken wat de eigenaar van zegt en ik hoop dat er nog veel meer reactie's komen die hier van af weten en of zelf hebben meegemaakt.
Groetjes Shirley
& bedankt voor de reactie's!:D
Huertecilla schreef:Whinnylando schreef:Ok ter info: wij zaten in Andalusië, de zuidkust dus
Daar gelden op dit moment streneg meldplichten en een regeling mbt ontsmettingen. Dit vanwege de mug welke de blauwtong verspreidt omdat er nog steeds besmettingsgevaar is. Paarden worden niet ziek, maar verspreiden wel de muggen dus vandaar verplicht desinsectificeren van paard en vervoermiddel.
hc