Graag jullie meningen en tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mika7

Graag jullie meningen en tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 11:47

Iedere week geef ik een meisje van 7 jr les op haar zo goed al groene A-Welsh.
Pa en ma hebben veel geld betaald voor het diertje en helaas bleek de pony na 3 weken
dampig.

We zijn vorig zomer rustig begonnen met longeren (pony is 4) en heel rustig 3 x per week opgebouwd.
Tot zover ging het allemaal goed.

Maaaaaaaaaaaaaaar, pa en ma hebben geen tijd om de pony te longeren en het meisje rijdt nu alleen
nog haar prive-lesje met mij.

De pony is totaal niet in conditie en ontzettend lui.
(Dat eerste is logisch natuurlijk als je maar 1 x in de week 20 minuten gereden wordt, want dan is ze echt gaar!)

Ik weet echt niet meer wat ik hier mee kan doen en overweeg de lessen stop te zetten.

Wat vinden jullie.

Let wel, het gaat om een groene pony en een groen ruitertje van 7 en niet erg meewerkende ouders.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:52

Moeilijk. Het meisje kan je niet verantwoordelijk stellen, de ouders wel. Nodig de ouders uit en leg het probleem voor. Geef tevens aan dat lessen op deze wijze weinig zin heeft. Stel de vraag of ze er nog voor willen gaan en maak afspraken. Concreet: zoals, is het zinvol om er een bijrijdster naast te nemen. Of tegen betaling iemand laten rijden/longeren. Op welke dagen wordt er gereden, etc. Merk je dat de ouders er weinig zin in hebben, zou ik er mee stoppen.

W_aldrose

Re: Graag jullie meningen en tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:42

Ik vind t idee van less heel erg goed.