Welke Exceemdeken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

I_S_L

Welke Exceemdeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:20

Mijn pony ( New Forest 1.43m) heeft al enige tijd van kriebel. ( Staart en manenexceem)
Vorig jaar heb ik haar een vliegendeken van Rambo opgehad maar deze is net iets aan de kleine
kant.

Nu wil ik graag voor deze zomer een exceemdeken aanschaffen.
Maar welke? Wat zijn jullie ervaringen met verschillende exceemdekens?

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:45

Ik gebruik nu al 3 jaar eczeemdekens van Pagony.
Deze bevalt mij prima. Blijft bij de ijslander goed op de plaats liggen.
Zijn behoorlijk sterk, dit is pas mijn 2de deken. En gunstig van prijs (70 euro)

Mi_Amore

Re: Welke Exceemdeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:49

ik was niet tevreden van pagony...

Ik ben nu de Bucas buzz off full neck en ben er tevreden van!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:50

Ik volg dit even, ben ook benieuwd welke nu het beste blijft zitten etc.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:15

Waarom was jij niet tevreden over de pagony Chipieke ?

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:18

zelf ben ik ook niet zo tevreden over de pagony,
opzich is de deken goed (stof en ligging) maar de deken valt klein uit en de hals is gewoon te kort

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:34

idd, de hals is gewoon veel te kort (heb zelfs een paard met korte hals en daar was hij zelfs te kort voor!)

En scheurt heel snel he... Mijn paard laat nochtans geen andere paarden in haar buurt maar toch had ze hem na 2 dagen in stukken vaneengescheurd.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:38

Wij hebben ook een pagony gehad en ik was er wel over te spreken. Het stof is goed sterk en het was fijn materiaal. Helaas was de deken veelste groot. De maat was mini-shet maar dus veelste groot voor onze mini-shet. Echt jammer. We zijn nog steeds op zoek naar een goede deken.
Mischien weten jullie wel waar dat ze mini-exceemdekens verkopen voor onze shet van 84cm. Ze is namelijk weer flink aan het schuren

rostanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:24

ik heb ook een new-forest pony, wel iets groter 1.50 en ik gebruik al voor het derde jaar de equitherme deken, bevalt mij goed.
Ik heb voor mijn paardje mt 185 en deze past goed.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat Rostan (zo heet hij) niet tot nauwelijks schuurt met de deken op, ik weet niet of de deken heel zou blijven als hij dit wel zou doen.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:40

Sereya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:38

Ik heb, na lang overwegen, een Rambo Sweet Itch aangeschaft en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Mijn Fjord heeft hem 24/7 aan en ik combineer het met de Befix shamppo en zalf ( voorheen Liberate).
Het kost ff wat maar dan heb je ook iets!! Tip; rechstreeks bestellen http://www.bizrate.co.uk/equestrianspor ... hoody.html kan ook en scheelt een hoop!!

I_S_L schreef:
Mijn pony ( New Forest 1.43m) heeft al enige tijd van kriebel. ( Staart en manenexceem)
Vorig jaar heb ik haar een vliegendeken van Rambo opgehad maar deze is net iets aan de kleine
kant.

Nu wil ik graag voor deze zomer een exceemdeken aanschaffen.
Maar welke? Wat zijn jullie ervaringen met verschillende exceemdekens?

zannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:51

heej mijn fjordjuh heeft helaas ook zomereczeem. wij vinden het jamemr van ons geld om een dure boetdeken om te doen. dus ik heb gewoon 1 van de divoza ( pagoni) hier is prima mee te doen in de zomer het is anders zo duur het heeft dezelfde funcite en het gaat tog wel redelijk snel stuk:(

l

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:22

Ik heb een Rambo sweet itch hoody voor mijn pony en ben daar heel tevreden over. Het is nu het tweede seizoen dat ik hem gebruik en op een paar losse naadjes is hij nog steeds heel. De Rambo is makkelijker in gebruik, omdat je hem als een normale deken op kunt doen ipv over het hoofd trekken. Ook is de hals mooi lang, waardoor deze niet afzakt (als hij niet meer over de oren zit) zoals bij de everline en de meulenkamp. Bij mijn zus mist er een voorsluiting, maar toch blijft de Rambo super liggen. Hiervoor heb ik een everline en een meulenkamp gehad. Beide heb ik maar 1 seizoen kunnen gebruiken. De everline rekte helemaal uit en bleef daardoor niet meer mooi liggen, ook zaten er zomaar gaten in en gingen de klippen heel makkelijk kapot. De meulenkamp was iets beter (en duurder), maar ook deze rekte uit waardoor er gaten in kwamen (klippen waren wel een stuk steviger).

Als je de Rambo te duur vind, staat er op marktplaats een look a like (Silvano hoody). Deze is nu in de aanbieding voor 89,95 ipv 109,95. Ik heb deze besteld als reserve. Dit deken heb ik nog niet ontvangen, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:17

kenyn schreef:
Als je de Rambo te duur vind, staat er op marktplaats een look a like (Silvano hoody). Deze is nu in de aanbieding voor 89,95 ipv 109,95. Ik heb deze besteld als reserve. Dit deken heb ik nog niet ontvangen, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

We zijn inmiddels een tijdje verder en de Silvano Hoody is nog steeds in de "aanbieding". Hoe bevalt hij in vergelijking met de Rambo?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:14

chipieke schreef:

De Bucas deken is geen eczeemdeken, maar een vliegendeken. Hij is niet fijnmazig genoeg om de mugjes die de eczeem veroorzaken tegen te houden.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:18

yvonnedv schreef:
kenyn schreef:

We zijn inmiddels een tijdje verder en de Silvano Hoody is nog steeds in de "aanbieding". Hoe bevalt hij in vergelijking met de Rambo?

Hou er wel rekening mee dat de look a like waarschijnlijk niet van dezelfde kwaliteit is als de originele Rambo deken. Je bespaart wel 2 tientjes, maar groot kans dat de deken van mindere kwaliteit is en eerder stuk gaat, waardoor je uiteindelijk toch meer kwijt bent.
Ik ken de Silvano deken niet dus kan er niets met zekerheid over zeggen, maar het is wel iets om voor op te passen.

Overigens heb ik al vele Rambo Sweetitch Hoody's verkocht en heb vele positieve reacties ontvangen. Ik gebruik ze zelf ook en ben er ook erg tevreden over. hij kost wel wat, maar hij is ontzettend sterk en gaat daarom langer mee dan de meeste andere dekens.

Succes!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:21

Topreiter dekens zijn ook heel fijn :) Of de Boett dekens ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:25

_Skess_ schreef:
Topreiter dekens zijn ook heel fijn :) Of de Boett dekens ;)

Ik hoor van veel mensen dat de Boett dekens erg duur zijn en niet sterk, waardoor ze snel kapot gaan (scheuren e.d.). Ze komen dan bij mij voor de Rambo Sweetitch Hoody omdat die een stuk sterker is.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:48

Horseware schreef:
yvonnedv schreef:

Hou er wel rekening mee dat de look a like waarschijnlijk niet van dezelfde kwaliteit is als de originele Rambo deken. Je bespaart wel 2 tientjes, !

Houdt dit in dat de SIH bij jou 109,95 kost?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:49

epplejack

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:49

Horseware schreef:
chipieke schreef:

De Bucas deken is geen eczeemdeken, maar een vliegendeken. Hij is niet fijnmazig genoeg om de mugjes die de eczeem veroorzaken tegen te houden.

bucas werkt zeer goed bij lichte zomereczemers, maar ik ben er ondertussen ook achtergekomen dat deze deken niets is voor ergere eczemers ;)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:50

Ik ben erg tevreden over de rambo sweetitch hoody. Hij werkt goed en gaat niet snel kapot oid.

Hij is wel vrij prijzig maar ik heb hem in Engeland bij http://www.4dobbin.com besteld en daar is hij goedkoper en ik ben erg tevreden over de levering (binnen 2/3 dagen binnen).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:52

Rambo Sweet Itch Hoody, ik wil nooit weer een andere!
- Super kwaliteit
- Schuift niet
- Zweet niet
- Paard blijft droog bij lichte regen

Is nu in de aanbieding bij Ooteman volgens mij. ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:02

Citaat:
Houdt dit in dat de SIH bij jou 109,95 kost?

Nee sorry. Ik ging uit van de prijs van 109,95 euro. De Rambo Sweetitch Hoody kost bij ons nu 129 euro, maar alleen de volgende maten zijn nog over:

4’6 (Engelse maat) / 90 (bovenmaat) / 137 (ondermaat)
4’9 (Engelse maat) / 95 (bovenmaat) / 145 (ondermaat)
5’3 (Engelse maat) / 110 (bovenmaat) / 160 (ondermaat)
5’6 (Engelse maat) / 115 (bovenmaat) / 168 (ondermaat)