Ik vraag me af of ik de enige ben met een weide die nu al water te kort heeft. Sinds zaterdag beginnen zich op de wallen van de weide langzaam aan rode plekken te vormen. De voorspelling geeft aan dat het voorlopig nog wel even droog blijft. Ben ik erg vroeg en overdrijf ik erg als ik vannacht de sproeier er al op gooi?
Het gras is erg kwetsbaar want de weide is net ingezaaid. Wil niet het gras voor de rest van het seizoen al verpesten.
Bravura
Geplaatst: 20-04-09 20:52
De veluwe heeft al code "droog". Bij ons zijn de weiden nog groen maar de regen moet dan niet te lang meer weg blijven.
is het overal al zo droog?? Hier is het nat genoeg allemaal
aisie
Geplaatst: 20-04-09 23:08
Hier is het ook erg droog. Mn bak is net de sahara woestijn , die gebruik ik al 2 weken niet. Ik rijd op het land, dat is wel droog maar nog wel groen.
Heb zondag hier (Achterhoek) de bak voor het eerst gesproeid, was gewoon te droog om te rijden. Denk dat ik straks de sproeier er nogmaals op zet en tevens een stuk wei meepak. Er is hier de afgelopen 2 a 3 weken weinig gevallen en nu alles volop begint te groeien merk ik dat e.e.a. wel water gebruiken kan.
Bravura
Geplaatst: 24-04-09 10:19
Er wordt voor volgende week regen verwacht....
kevje06
Geplaatst: 24-04-09 11:43
is ook nooit goed he
maar hier is het allemaal nog goed te doen maar goed zitten dan ook niet voor niets in waterland
bij ons wordt het ook aardig een woestijn, dus we gaan eerdaags ook beginnen met sproeien want de regen die er elke keer zou komen volgens piet paulesma stelt niet echt heel veel voor.
hier was de wei ook wel aan een buitje toe. grond begon inderdaad al te scheuren (veen op zand) en het onbemeste gras groeide niet zo hard meer. Nu na de regen is het wel weer opgeknapt.
joozz
Geplaatst: 02-06-09 22:39
Ik weet oud topic: maar toch ook wel weer toepasselijk aan het worden...
Ik zit aan te denken om nu ook maar weer te sproeien, in de omgeving zijn veel stukken gedraineerd en heb n stuk wei opnieuw gezaaid. Gaan jullie al weer beregenen?