) Ik was druk met van alles regelen (stalling, vervoer, noem maar op) en pas achteraf vielen me een paar dingen op. Zo waren zijn hoeven wel érg lang, als in: hij had wat moeite met de laadklep. De boel was in november voor het laatst bekapt. Toen hij er eenmaal was heb ik ook zijn paspoort eens goed bekeken en wat blijkt: de vorige eigenaar heeft hem vier jaar gehad en in die jaren is hij wel steeds geënt maar de entingen zijn wel allemaal verlopen. Fijn, een nieuwe basisenting dus. Daarnaast hadden de vorige eigenaren van tevoren gevraagd of ik het paard voor de klinische keuring bij de wei waar hij stond wilde laten keuren of bij de kliniek, ik wilde 'm graag naar de kliniek brengen (in het dorp, 20 minuten wandelen) omdat ik 'm dan ook meteen in het verkeer kon zien, scheelde ook zo'n 30 euro en daarnaast is bij de wei helemaal niks, we hebben 'm uiteindelijk bij de boer op de oprit laten draven want de verkopers hadden toch de veearts naar de wei laten komen. Extra kosten: voor mij. Kijk, een medisch inlegvel was toen niet (en is nog steeds niet, maar ik heb het al wel) verplicht, daar doe ik niet zo moeilijk over. Zadel met dramatische vulling laten nakijken ook niet. Paard is ook alláng bekapt en is ook geënt. Ik weet dat paarden houden geld kost, ik ben bereid om die kosten te dragen en om zo goed mogelijk voor mijn paard te zorgen. Maar is het niet gebruikelijk om een paard netjes ingeënt en bekapt af te leveren? En de extra kosten van de keuring, wat zonder overleg met mij is gegaan? Kan ik dat terugvragen aan de verkopers?
Het gaat me niet om die paar tientjes, en ik geniet er niet minder door van mijn paard, maar ik was benieuwd wat anderen zouden doen voor ik doordraaf
Al was het maar om het een volgende keer wat handiger aan te pakken
Daarnaast is een veulen bij ons in de buurt overleden doordat het niet geënt was. Niet enten is voor mij geen optie
Zij hadden per slot ook nog nooit een paard vérkocht he. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn paard niet gekocht had, vandaag kreeg ik alwéér een complimentje voor 'm