Ik heb sinds 18november '08 een veewaggeltje voor een B-rijbewijs, helemaal geweldig natuurlijk.
2700kg ledig, max beladen 3500kg.
Ik dat geval helemaal laten keuren e.d. alles prima dus ik ben er aan een tijdje lekker concoursen mee af aan het rijden. Volgens met papier mag ik er 800 in laden, ik heb er altijd maar 1 paard in staan. Dus dat is helemaal prima. *dacht ik*

Was er vandaag op concours grote politiecontrole, ik al mijn papiertjes van de veewaggel, mijn rijbewijs en papieren van mijn paard bij me... dat zit wel snor! *wederom.... dacht ik*

Ik moest hem op de waag rijden, wordt het waggeltje gewogen...
Krijg ik de vraag: "Mevrouw, hoeveel paarden staan op de veewagen?"
Uh... 1 paard.

Woog die 4300kg!
Zwaar overbeladen dus... Zelfs met United, en spullen eruit was dat kreng nog 200kg overbeladen.
blijkt dus dat mijn veewaggel helemaal geen veewaggel was toen het kenteken aangevraagd werd...
Alle paarden-onderdelen, zadelkamer, hydraulische laadklep e.d. zijn er later ingezet.
Daardoor is hij dus per definitie al overbeladen
Ik ga er natuurlijk van uit dat wat op de kentekenpapieren staat, juist is

En dit alles terwijl hij december nog helemaal van binnen en buiten gekeurd is.
Ook zogenaamd gewogen
Normaal zou de wagen ingevorderd worden, maar omdat ze me erg zielig vonden hebben ze hem daar voor me geparkeerd

Inmiddels was ik al 40min over mijn geplande aankomsttijd heen, en werd united zenuwachtig van al dat blauw om hem heen. Ik heb hem uitgeladen, heb de politie mijn sleutels gegeven en ben naar het wedstrijd terrein gelopen

Wedstrijd ging natuurlijk baggerslecht... met al die stress en spanning...
En met het idee in mijn hoofd dat ik mijn paard eigenlijk in gevaar heb gebracht door met deze wagen te rijden.
Aan het eind van de dag ben ik opgehaald door een stalgenootje, om naar huis te gaan.
Nu wil ik terug naar het bedrijf waar ik deze wagen gekocht heb, imo zijn dit zeker verborgen gebreken.
Maar ik wilde graag weten of er bokkers zijn met ervaringen op dit gebied?
Zo ja... zou ik ze graag willen horen van jullie

*heeft een echte baaldag*