Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
dat scheelt in de kosten van contributie(meestal) en startkaart, en dat is natuurlijk veel gezelliger
Kan je ook met de mensen van de pc op wedstrijd
Sjonniej schreef:Volgens mij kan je via een Ponyclub alleen een ponystartkaart aanvragen en via een rijvereniging alleen een paardenstartkaart. Tenminste zo stond het in een artikel in de PaardenSport, van de afgelopen maand.
Het maakt in de kosten trouwens niet zoveel uit en je sowieso geen extra kosten als je van een pony- naar een paardenstartkaart gaat. Wel moet je even opletten met je coupons.
(Het maakt trouwens niet uit hoe groot of van wat voor ras je pony is, als de ruiter +18 jaar is, moet je altijd bij de paarden starten, zelfs met een shetlander)
maar je zou natuurlijk op de vereniging kunnen overleggen dat je lid wordt bij de paarden, en dan de lessen rijdt van de pony's. 
Sjonniej schreef:Volgens mij kan je via een Ponyclub alleen een ponystartkaart aanvragen en via een rijvereniging alleen een paardenstartkaart. Tenminste zo stond het in een artikel in de PaardenSport, van de afgelopen maand.
Het maakt in de kosten trouwens niet zoveel uit en je sowieso geen extra kosten als je van een pony- naar een paardenstartkaart gaat. Wel moet je even opletten met je coupons.
(Het maakt trouwens niet uit hoe groot of van wat voor ras je pony is, als de ruiter +18 jaar is, moet je altijd bij de paarden starten, zelfs met een shetlander)

.
.
... dat is tog wat fijner om mee te beginnen.. bij de paarden letten ze ook heel erg op gangen ..en omdat je pony niet zulke gangen heeft als een paard moet je nog beter je best doen bij de rest .. ik rijd zelf ook bij de paarden met mijn D ponytje
..je leert er veel van en bij mij gaat het nu goed.

.. nouja het is nog een heel groot verschil
..
Maargoed, daar wil ik niemand mee beledigen en iedereen moet dat voor zichzelf weten

*;