Vliegendeken, wanneer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Vliegendeken, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 21:07

Ik deed pas even het vliegendeken om, kijken of ie nog wel zat omdat mijn paardje toch wel wat is verandert in de bouw. Heb hem daarna gewoon weer eraf gehaald, maar dus mijn vraag; Wanneer doen jullie het vliegendeken altijd om?

Natuurlijk is dat wel een beetje verschillend, vanwege de vliegjes. Maar gewoon ongeveer... ;)

Wiesje

Re: Vliegendeken, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:15

Wanneer mijn paard niet meer normaal kan blijven staan vanwege de vliegen, en dan voornamelijk dazen. Dan krijgt ie een deken op, en als hij een goed humeur heeft ook azijnachtiger spray, maar dat vindt ie vaak niet zo leuk.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:27

Wanneer het echt te erg is, dan pas krijgen ze een vliegendeken om. En dan moesten ze er echt last van hebben, dat ze laat maar zeggen 'lekgeprikt' te worden.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:35

Het lijkt mij dat je gewoon kijkt wanneer je paard te veel last van vliegen heeft.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:53

Eigenlijk als ik zelf ook merk dat mijn paard last gaat krijgen van de vliegen. Ook gebruik ik hem, als mijn paard na het rijden heel bezweet is. Dan trekt ze in de zomer natuurlijk meer vliegen aan en dan werkt de vliegendeken echt goed. Wat ik ook nog wel eens doe, is de deken inspuiten met anti vliegenspray. Zo blijven ze nog eens extra weg.

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:55

Mijn paard heeft nu de zomerdeken op en als het ongeveer 25 graden wordt of ze zweet heel erg onder de zomerdeken gaat de vliegendeken er op.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:37

Gisteren heeft de eerste hier zijn vliegendeken omgekregen.

Wikki13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:19

Mijn krijgt pas zijn vliegendeken op, als hij enorm last krijgt van vliegen/dazen.
Niet meer stilstaan etc.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:34

meteen na dat de winterdeken af is :) ze heeft zomereczeem dus wil er liever te vroeg als te laat bij zijn :)

mijn paard heeft hem al een aantal weken op

sann1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:50

het ligt eraan of je paard hem alleen voor de vliegen op heeft of ook tegen de muggen die jeuk veroorzaken.
als het alleen voor de vliegen is kan je hem inderdaad opdoen wanneer de vliegen actief zijn.
als je het doet tegen de muggen / zomereczeem ben je eigenlijk al te laat.
mijn paard had hem eind maart al op maar ze heeft ook zomereczeem dus wil geen risico lopen !