Ik zoek les! Waar op letten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Ik zoek les! Waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 21:42

Hallo iedereen!
Ik heb besloten dat ik op zoek ga naar privélessen.
Ik rijd al wel 1 x in de week bij de ponyclub.
Heb niet echt het iedee dat ik daar heel erg vooruit ga,
heel gezellig, goed voor mijn pony en leer ook wel dingetjes.
maar ik wil graag wat vooruit.
Nu zoek ik dus privéles. Voor eventueel 1x in de 2 weken ofzo.
Ik rijd nog geen wedstrijden, maar heb de startkaart al aangevraagd.
Ook daarom wil ik graag wat extra hulp.
Nu was ik dus al opzoek naar lessen op marktplaats enz.
Maar ik vroeg me af, waar moet ik dan op letten bij het zoeken naar een instructrice/instructeur?
wat zouden redelijke prijzen bij b-niveau/voorbereidend op b? :)
groetjes eileen!

wake_up

Re: Ik zoek les! Waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:54

Ik denk dat je voor een privéles rond dat niveau ongeveer 20 euro voor drie kwartier mag rekenen. Toen ik privéles zocht keek ik gewoon op marktplaats, welke beschrijving van de lessen het best bij me paste. De ene instructrice is heel wedstrijdgericht, terwijl de andere juist weer veel meer op de basis blijft hangen. Dus het is aan jou om te kijken wat je het fijnst lijkt en wat bij je paard past. Meestal kan je ook een proefles nemen bij een instructrice/instructeur, zodat je kan kijken hoe je het vindt. :)

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:57

Je kunt idd gewoon op marktplaats gaan zoeken, daar kun je best wat vinden! Ik denk dat de prijzen nogal verschillen. Het ligt er ook aan of de instructrise al een diploma heeft. Er zijn ook zat mensen die bezig zijn met hun diploma en dus oevenmensen nodig heeft. Dat is meestal goedkoper, en daar kun je ook erg veel van leren.

cinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:55

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:09

En anders eens op je ponyclub rondvragen van wie mensen daar nog les hebben? Mond-tot-mond reclame werkt vaak het beste bij zoiets.
En verder is het een kwestie van een paar lessen uitproberen. Klikt het met jou en de instructeur en klikt het tussen de instructeur en je pony?
Als dat niet klikt, kan iemand nog zo goed kunnen lesgeven, dan nog kan die bepaalde combinatie niet werken.

Ik leste wel eens op een bijrijdpaard bij de instructrice van de eigenaar. Heel aardige vrouw, met dat bijrijdpaard ook altijd super bij gelest, maar wist dat ik met mijn paard niet bij haar zou moeten lessen, omdat het dan net niet zou werken.

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:20

Je moet goed opletten of ze betrouwbaar zijn en niet op de klip klap afbellen, je kan zowieso een afspraak maken denk ik om te kijken of het klikt en bevalt. Van tevoren moet je dan goed nadenken over de dingen die slecht (of niet zo goed) gaan. Als ze uitzichzelf ermee komt heeft die instructie dus oog ervoor. Zegt ze de hele les er niks over dan zou ik het even vragen of ze het wel doorheeft. Met B dressuurwerk zou ik iemand zoeken die echt voor de ontspanning is en voor het laaglopen en het rekken van de spieren..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:57

Ik zou eens gaan kijken als diegene aan iemand anders les geeft. Dan weet je wat je ervan kunt verwachten. Er zijn nogal wat verschillende manieren van lesgeven en paarden africhten.

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:03

hai, ik zou er op letten of ze hun diploma hebben (orun-papieren) en naar wat jij verwacht van een les, dat zou ik diegene voorleggen of vragen wat ie zoal in een les doet of van jou verwacht!
een proefles is idd erg handig! een klik is vaak wel heel fijn en van belang als je op een prettige manier les wil waar je wat van opsteekt.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:05

Kijken of er een klik is, hoe ze haar paarden rijd. Vragen stellen over welk niveua ze rijd, gediplomeerd, hoeveel ervaring enzo.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:56

Ik had hetzelfde met manegelessen. Het gezellig, maar je leert er niet veel van..

Ik zou voor priveles eens rondvragen. Je kunt ook op marktplaats ofzo kijken. Maar daar kon ik niemand vinden.
Als je dan iemand gevonden hebt zou ik een proefles nemen. Als dat bevalt dan kun je vaker. Het moet klikken tussen jou en je lesgeefster. Dat is het allerbelangrijkste. En daarna moet diegene natuurlijk wel een beetje goed zijn. Van iemand die niet zo goed is leer je ook heel veel, maar als je echt een goede hebt leer je toch even wat meer/sneller.

Heel belangrijk vind ik dat die genoeg tijd heeft of op een vaste tijdstip kan. Ik heb ook een keer iemand gehad die eigenlijk nooit kon. Daar heb je niets aan. Als je priveles wilt moet je zeker weten dat je er elke week/2 weken terecht kunt. En als je wilt nog een keer vaker.