Mijn paard wordt er erg gepikeerd van en loopt tijdens het rijden met haar hoofd te zwaaien om de irritante beesten weg te jagen.
Ze doet dit pas sinds enkele dagen, dus ik weet zeker dat het van de vliegende irritante beestjes komt

Aan de ene kant van de bak doet ze het minder dan aan de andere kant van de bak (en helaas is die kant waar ze het minder doet, precies een lange zijde. Dus ik kan niet aan 1 kant van de bak blijven om zo de muggen te ontwijken.)
Gisteren de vliegenspray gepakt en ingespoten en dat hielp wel iets. Dat was gewoon een spuitbus Veerust.
Maar echt fijn rijden is het niet. Iedere keer als je net de aanleuning fijn hebt, kom je langs zo’n zwerm en is de aandacht bij de muggen en niet bij het rijden.
Nu moet ik toegeven dat het gisteren wel extreem was. Waarschijnlijk door de warmte en het dreigende onweer, dat er extra veel vliegende monsters aanwezig waren. (kan mij namelijk niet herinneren dat ik er ooit zo’n last van heb gehad.)
Nu is mijn vraag hoe jullie dat doen.
Hebben jullie tips om de enge monsters uit de buurt te houden?

Ik heb ook nog Atec Anti Daas staan. Zou dat beter helpen? (moet ik wel weer mee uitkijken, want ze heeft een flinke witte bles op haar koppie)