Wij gaan aankomende juni op vakantie in Laag Soeren en staan dan met ons paard op camping Boszicht. Heb er erg veel zin in, maar heb even op de site van hippisch toerisme rondgeneusd en gezien dat je voor nationaal park Veluwezoom een vergunning moet hebben om daar te mogen rijden. Ik weet nu nog niet hoe de uitrijmogelijkheden vanaf de camping zijn en of je vanaf daar makkelijk in het nationaal park kunt komen. Daarom wil ik graag van mensen die daar de omgeving kennen weten of het raadzaam is een vergunning aan te schaffen. Dan hebben we die maar vast in huis, mocht het nodig zijn.
Misschien wel handig om te weten is dat ook de hond mee hebben, 1 van ons wandelt met de hond terwijl de ander op het paard zit. We leggen dus geen grote afstanden af per dag, maar kunnen wel met de trailer ergens heen om vanaf een andere plek dan de camping te starten met rijden.
Vanaf de camping zit je direct in gebied van Natuurmonumenten. Daar heb je een vergunning nodig. Kost 10 euro voor een jaar. Hoeveel de dag en/of weekend vergunningen kosten weet ik niet, maar ze zijn relatief duur. Vergunningen zijn te koop bij het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten in Rheden en bij Horse & Harness in Rheden. En volgens mij ook nog bij boekhandel Hendriks in Eerbeek. En anders kan Boszicht je wel vertellen waar je ze kunt kopen. Houd er wel rekening mee dat de hond aangelijnd moet zijn. Daar wordt ook behoorlijk streng op gecontroleerd.
Silence
Geplaatst: 15-04-09 16:24
Ik ga dit jaar voor de derde keer naar Boszicht. Je kunt de vergunning op de camping zelf kopen. €4 voor een week.
Wat betreft honden. Tegenover Boszicht ligt een hondenlosloopgebied
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-09 14:37
Oke, bedankt voor de reacties. Hier kan ik wat mee!
Ik woon vlakbij de camping en mijn paarden staan daar ook in de buurt. Dus ken de omgeving erg goed. Is een leuke camping, en een mooie omgeving om uren te (kunnen)rijden, wandelen en fietsen. Er loopt veel wild in de buurt van de camping, herten, reeen en zwijnen, met een beetje geluk kom je ook de dassen nog tegen...
De hond los laten lopen achter het hek, zou ik niet doen. Het gebeurd heel veel, maar controle heb ik nog nooit gezien. Ook niet op de vergunningen, maar die zijn toch niet zo duur..Dus hoef je het niet voor te laten.
Camping ligt direct aan het bos. Camping terrein af en dan kan je kiezen, links of rechts af het bos in. De trailer heb je dus niet nodig om op een andere plek te starten. Jen kan ook mooi wandelen bij de Soerense Sprengen in het bos. En de Posbank natuurlijk, en de bossen met de carolinahoeve, ook een aanrader http://www.decarolinahoeve.nl/ Hier kan je je paard ook vast zetten.