Kan iemand mij even snel helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonaire

Kan iemand mij even snel helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:01

Beste mensen,

Ik zit hier met mijn formulieren voor het aanvragen van een startkaart. Maar heb wat vraagjes..

- Een transponder nummer, is dat hetzelfde als een chipnummer?
- Hoe nauwkeurig moet de stokmaat zijn? (heb een paard, dus het maakt voor categorieen niet uit)
- Nummer Persoon ? (Is dit het nummer dat ik bij mijn vereniging heb, of is dit een nummer wat ik van de KNHS ga krijgen? Moet ik hier zelf iets invullen?)
- Ponyruiterdiploma. (Hier heb ik nog nooit van gehoord, wat als je dit nooit hebt gehaald?)

En met het tweede exemplaar bedoelen ze toch de doorgedrukte versie? (Waar alles minder duidelijk te lezen is?)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

x
Robin

Marieke_K

Re: Kan iemand mij even snel helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:17

- Transpondernummer is inderdaad het chipnummer, dit staat meestal op de eerste pagina van je paspoort.
- Redelijk nauwkeurig; beetje raar als er op je startkaart staat 1.57 en je paard is 1.80 ;)
-Persoonsnummer krijg je inderdaad van de KNHS, mits je al eerder lid bent geweest van de KNHS, dan heb je al een persoonsnummer
-Ponyruiterdiploma: geen idee, ook nog nooit van gehoord.

Zijn de bladzijde niet genummerd? Dan weet je zeker welk exemplaar je moet opsturen. En vergeet geen kopietjes te maken van het paspoort van je paard om mee te sturen :)

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 21:52

Heey,

Dank je!

Nog een vraagje erbij.. Hoe zijn de afkortingen voor de aftekeningen van een paard? Ik zou niet weten hoe ik zijn aftekeningen in correct nederlands zou moeten opschrijven.

Hoop dat iemand dit weet? :)

x

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:54

welke aftekeningen heb je nodig
bles en kol ed is bij mijn weten gewoon voluit geschreven
links en rechts is L en R
V en A is voor en achter

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:57

je kunt de aftekeningen ook overschrijven uit het paspoort. Daar staat het in afkortingen als het goed is.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:31

als je een paard heb moet je er gewoon op invullen paard.. je hoeft daarbij geen stokmaat in te vullen hoor..;)

xxxmaritxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:47

Dat van dat ponyruiterdiploma, kan je wel eens halen bij een ponyclub. maar als je dat niet heb.. Gewoon niet invullen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:59

lrm schreef:
als je een paard heb moet je er gewoon op invullen paard.. je hoeft daarbij geen stokmaat in te vullen hoor..;)

het is wel nodig om de stokmaat in te vullen, de stokmaat komt ook op de coupons en startkaart te staan namelijk.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:03

ja inderdaad.

aftekeningen kunnen inderdaad uit het paspoort of keuringsrapport over geschreven worden

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:15

huh.. ik heb gewoon het vakje van paard ingevuld en een streepje gezet bij stokmaat.. en dat bij 5 paarden en er is niets van gezegd en het staat gewoon op mijn startkaarten.. maar ik zal het eens nakijken..:)