KNHS of FNRS??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xennagirl

KNHS of FNRS??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:35

Hoii,
Van de zomer ga ik waarschijnlijk starten maar het is een heel ingewikkeld gedoe..:
* Ik ben lid van de FNRS (ruiterpaspoort)
* Ik wil gewoon 1 dressuur proefje rijden met een paard
* Met de andere paarden wil ik gaan springen
Maar, als ik een KNHS startkaart doe, kan ik maar met 1 paard, terwijl ik met 2 of meer verschillende wil.
En meerdere kaarten kopen vind ik een beetje duur :\
Als ik een FNRS manegestartkaart doe, is het ruitergebonden, dus mag je met verschillende paarden..
Maar dan kan ik maar tot L ofzo.. En zit ik dan niet tussen de ruiters met manegeponys, of mag je dan gewoon KNHS proeven rijden?
Ik snap er niet echt veel meer van, welke ik moet kiezen enz., dus wie kan mij uitleg geven? ;)
Of wat voor proeven rijden jullie, met welke startkaart?

Jolienx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:49

als je bij een frns manege zit, kan je alleen fnrs proeven rijden.
als je naar een mange gaat voor eigen paarden zijn die manege's meetsal knhs.
op een knhs manege kan je wel met meedere paarden mee doen. en heb je meestal ook concoursen ergens anders behalve bij jou mange.

_Ananas_

Re: KNHS of FNRS??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:52

Als je een bepaalde F proef gehaald hebt dan mag je met een manegestartkaart KNHS starten met verschillende paarden. Weet niet precies welke F proef dit is dus zou je aanraden gewoon even de FNRS te bellen!

xennagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:07

Ik rijd wel met eigen paarden, dus dan mag ik toch gewoon KNHS proeven rijden?
En weet iemand op hoeveel de kosten ongeveer komen?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:12

Er zijn ook genoeg onderlinge wedstrijden in de buurt te rijden waar je dus zonder startkaart mag meedoen en daar worden ook de "gewone" proeven gereden..
Misschien een idee om dat eerst eens te gaan doen en dan eventueel je startkaart aanvragen..
Wil je springen moet je wel eerst een winstpunt hebben gereden in de B..
Zou zeker de maneges in de buurt eens bekijken want er wordt op meerdere onderling gestart..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:17

waarom wil je persé met meerdere paarden starten? vind je het niet leuker om met 1 of 2 paarden ver te komen?
verder zou ik gewoon even kijken op de sites van de fnrs en knhs. daar staat vast wel meer dan genoeg info over de verschillende startmogelijkheden..

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:21

Als je slim bent stuur je gewoon even een mailtje naar de KNHS met je verhaal. Zij kunnen je dan alles uitleggen, veel sneller dan hier alle reacties af te wachten en bovendien betrouwbaarder.

Waarschijnlijk zullen ze je dan toch aanraden met elk paard een startkaart aan te vragen.

Via deze link kun je een mailtje sturen http://www.knhs.nl/contact.asp en ik heb meestal binnen 3 dagen een reactie terug.

Succes!