Leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xennagirl

Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 12:50

Hoi,
Ik heb net nieuwe rijlaarzen gekocht, ze waren duur, en nu rijden ze echt @#$&*irritant!!
Ze snijden heel erg in mn knieholte zegmaar, en mijn hak doet er ook zeer van.. :(
Je moet ze natuurlijk altijd wel inrijden, en de verkoper zei dat ze ook nog een paar centimeter naar beneden zakten..
Dus wie heeft er tips om de pijn (tijdelijk) te verlichten?? ;) :D

linda_arnold

Re: Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:52

Zooltje/hakje erin zodat je hiel iets meer omhoog komt, dan zit de laars ook niet zo in je knie holte te prikken!

Denk dat menig ruiter hetzelfde leed heeft doorstaan! Vele pleisters plakken en doorbijten, uiteindelijk lopen ze heerlijk!

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:36

Arme jij.. Ik ken het gevoel. Vorig jaar mountain horse high riders gekocht. Heb mn voeten helemaal kapot gelopen. had de neiging ze in de hoek te gooien en nooit meer aan te trekken. Toch wel zonde van de aankoop dus naar de drogist gegaan en van die compeed pleisters gekocht tegen blaren. Werkt perfect! Dan kan je flink je laarzen inlopen (zo'n 6 wkn bij mij....), zonder dat heel de hiel naar de ^#$#%$&((^* gaat. Zijn je laarzen niet te hoog trouwens voor jouw benen? Mijn laarzen zakken namelijk absoluut niet in. Draag ze inmiddels bijna een jaar.
Laatst bijgewerkt door bosmonster op 14-04-09 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:37

Nog ff een tip: Natte handdoeken een nachtje in je laarzen laten zitten. Goed aanduwen bij het hiel/enkel gedeelte. Dan maak je ze wat wijder. Succes!!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:40

Ik heb 10 febr ook nieuwe laarzen gekocht, en ze doen me nog steeds pijn. Doe nu ook wel weer vaak m'n oude laarzen weer aan, die waren namelijk kapot en daarom had ik nieuwe gekocht, maar heb ze weer laten maken. Ik bewaar m'n nieuwe laarzen dan gewoon voor wedstrijden. Af en toe doe ik ze is gewoon aan, zodat ze toch wel langzaam aan hopelijk is soepeler worden.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:34

Een extra zooltje bij de hak is inderdaad erg prettig.. Ik had er ook eerder last van met mijn niet op maat gemaakte leren laarzen, en die zooltjes er gewoon in laten zitten. Nu ik nieuwe echt op maat heb laten maken, doen ze bij mij ook weer erg pijn, maar inderdaad compeed of hanzaplast blarenplijsters werken wel fijn. Ik deed eerder veel met de laarzen traplopen, en hele dagen op lopen. Dan heb je er met rijden niet zoveel last van..