Full of Cob?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Full of Cob?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 11:02

Ok, nu wil ik het echt eens weten! Zit al een uur te zoeken op Bokt (slecht voor mijn werk, ik weet het) W

Wanneer is een paard nu een Cob en wanneer een Full?

Ik kom die termen continu tegen bij websites en in de winkels bij halsters, hoofdstellen, dekjes, singels. Dus ik dacht: ik zoek het op op Bokt. Maar ik kan het niet in de Wiki vinden en zoeken in de onderwerpen helpt ook al niet.

DUS: wie heeft voor mij het verlossende antwoord????
Laatst bijgewerkt door Judje op 16-04-09 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan vraagtekens uit de titel verwijderd.

fjordjes

Re: Full of Cob?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:05

Bij dekjes ligt het ook aan de grootte van het zadel. Hoofdstel of halster, ligt er een beetje aan. Mijn pony (fjord) die zit tussen cob en full in. Het ligt aan de grootte van het paard. Sommige paarden kunnen dus maat cob hebben of full. Er kan niet echt een duidelijk antwoord op gegeven worden.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:13

het hangt heel erg af van het paard, mijn paard (1,68m) heeft qua halsters en hoofdstellen altijd cob, full is echt veel te groot. Dekjes en beenbeschermers is wel weer full. Het verschilt dus heel erg per paard en dus bouw.
Kun je nu weer aan het werk :P

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:31

Zilfstar schreef:
Ok, nu wil ik het echt eens weten! Zit al een uur te zoeken op Bokt (slecht voor mijn werk, ik weet het) W

Wanneer is een paard nu een Cob en wanneer een Full?

Ik kom die termen continu tegen bij websites en in de winkels bij halsters, hoofdstellen, dekjes, singels. Dus ik dacht: ik zoek het op op Bokt. Maar ik kan het niet in de Wiki vinden en zoeken in de onderwerpen helpt ook al niet.

DUS: wie heeft voor mij het verlossende antwoord????

ligt gewoon echt aan het paard. grootte van het hooft zadel enz. ik heb twee ijslander gehad. 1 had de maat full en andere cob, qua halsters dekjes en hoofdstellen enz. gewoon kijken welke maat je nu hebt en daar spullen of uitzoeken. halster hoofdstellen hebben altijd dezelfde maat. dekjes kon nog wel eens verschilen in maat welke je nodig hebt

Marley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:34

Dit ligt inderdaad echt aan de grootte van het paard.
je moet het gewoon zien als maten. cob is bijv een M en full is bijv een L.
Op den duur weet je zelf wel welke maten je pony/paard nodig heeft.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:41

Wat halsters betreft, fijn volbloedhoofdje is COB, ook al is hij 1.70 hoog en een stevige fjord met een flink hoofd kan waarschijnlijk beter een FULL halster hebben.

Faro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:42

hangt af van de grootte en breedte van het paard/pony
mijn pony (welsh cob) had van een halster maat cob en van dekje en dekens maat full