Binnenkant rijbroek..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Binnenkant rijbroek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 23:31

Ik vroeg me af of er ook nog andere bekleding van de binnenkant is van rijbroeken. Heb zelf 2 van HH en ben er achter gekomen dat ik niet tegen die stof kan, krijg dan allerlei rode bultjes op mijn benen. Kan zoiezo niet tegen die nep-stofjes (ben naam vergeten := )

Dacht zelf aan iets van fleece ofzo, maar kon niks vinden toen ik rondkeek. Iemand suggesties?

Air

Re: Binnenkant rijbroek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:35

Hmm tja wat voor rijbroeken heb je van HH? :+
Misschien een rijbroek van katoen? (van mondoni bijv.)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 23:37

Phoe,, geen idee, er zit wel zo'n rib op, en het is niet van een natuurlijk product gemaakt. Maar zitten die katoenen niet vervelend?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:40

Waarom zouden die katoenen vervelend zitten? :+
Ik rij er zelf ook mee, vind ze juist heerlijk zitten.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 23:40

Oja, heb eindelijk hetw oord gevonden... Kanniet tegen syntetische stoffen. Krijg ik jeuk en koude rillingen van als ik het hoor wrijven en als ik het draag.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:43

Vroeger waren de zitvlakken van de rijbroeken van echt leer, ik weet niet of je die nog steeds kan kopen?!
(Ben alleen bang dat er dan wel een flink prijskaartje aan hangt := !)
Anders misschien een katoenen rijbroek met alleen syntetische kniestukken (die zitten dan iig niet direkt op je huid).

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 23:47

Leer/kunstleer is wel een optie, maar dan zit het nog steeds op mijn schenen. Heb er nu altijd een pyamabroek onder zitten om de bultjes te voorkomen. Moet dus toch maar even gaan overleggen voor een katoenen met zitvlak ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 00:15

Gevonden bij Kraemer Pferdesport:
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/k ... p-kraemer-

Klassisch geschnittene Reithose aus natürlicher Baumwolle mit Elasthan-Beimischung - daher dehnbar und angenehm zu tragen. Kniebesatz aus rutschfester Veloursfaser (wie Leder), jedoch pflegeleicht wie Textil. Elastischer Bund mit Gürtelschlaufen, 2 dezente RV-Taschen.
    Maschinenwaschbar bei 30 Grad.
    Material: 92 % Baumwolle und 8 % Elasthan.
    Preis: 39,90 € ; in bordeaux und Tanne 24,90€

Klassiek model rijkbroek van katoen met elastan. Daardoor elastisch en aangenaam om te dragen. Kniestukken uit velourfaser (net als leer), maar net zo makkelijk in het onderhoud als textiel. Elastische taileband met lussen 2 kleine ritssluitingen. Maschine wasbaar bij 30°.
    Materiaal: 92 % katoen, 8 % elastan.
    Prijs: 39,90 € ; in bordeaux en d. groen 24,90€
    Kniestukken zijn óp het katoen genaaid en komen dus niet in aanraking met je huid!

Ik heb die broek zelf ook omdat ik dat zomers prettiger (koeler) vind drager dan een rijbroek met zitvlak :) .

Kate2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:13

Dank u, dat is precies wat ik zocht: P *\o/* *\o/* *\o/* :):) :):) :):)

pret auto

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:17

Ik heb soms het zelfde probleem. Ik los het nu op om er een zachte panty onder te dragen :O
Katoenen rijbroek lijkt mij ook nog wel ok, zacht katoen dan. Nu het geld nog! Hahah

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:36

de katoenen rijbroeken zijn vaak oedkoper dan veel synthetische rijbroeken. van HH zijn ze er voor 32,50

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 21:07

Dankje Sterre! Kan alleen de link niet openen :o Maar wat ik zo lees ...... :D

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:10

Juangi schreef:
Ik vroeg me af of er ook nog andere bekleding van de binnenkant is van rijbroeken. Heb zelf 2 van HH en ben er achter gekomen dat ik niet tegen die stof kan, krijg dan allerlei rode bultjes op mijn benen. Kan zoiezo niet tegen die nep-stofjes (ben naam vergeten := )

Dacht zelf aan iets van fleece ofzo, maar kon niks vinden toen ik rondkeek. Iemand suggesties?

Mag ik vragen wat voor rijbroek dit was, beetje brutale vraag misschien, maar was dit een goedkopere broek? Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad! Ik had aan de binnekant van m'n benen allemaal rode plekjes en na eens goed gekeken te hebben zag ik kleine stukjes van die broek gewoon in die plekjes zitten, was erg pijnlijk :(:) Wij terug naar de winkel, die broek is terug gestuurd en ik heb nu een nieuwe duurdere broek gekregen. Er was gewoon een hele lading goedkopere broeken van slechte kwaliteit...... Sorry voor het vage verhaaltje :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:40

Juangi schreef:
Dankje Sterre! Kan alleen de link niet openen :o Maar wat ik zo lees ...... :D

Hij opent bij mij ook niet (meer) als ik ´em aanklik :? :? !

Probeer anders gewoon http://www.kraemer-pferdesport.de/ , dan aan de linker kant "mode" aanklikken, vervolgens "Damen" en als laatste "Reithose"; dan kom je ´em vanzelf wel tegen :) .