Wat is de juiste prijs voor dit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Wat is de juiste prijs voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 21:34

Aangezien ik zelf toch heel benieuwd en graag de meningen van anderen wil weten, open ik dit topic. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben niks bruikbaars tegengekomen. Het gaat namelijk om het volgende paard:

· 3,5 jarige net zadelmakke merrie
· ontzettend goede bloedlijnen, zowel aan vaders als moeders kant (wegens privacy jegens de verkoper
lijkt het mij beter om de afstammeling niet te vermelden. Paard staat namelijk op internet en zou aan de
hand van afstammeling zó gevonden kunnen worden. Het volstaat als ik zeg dat het hele goede
bloedlijnen zijn, waaruit zowel aan vaders als moeders kant diverse toppaarden uitkomen in springen en
eventing, terwijl er ook een aantal niet onverdienstelijk in de dressuur presteren)
· paard is goedgekeurd op de merriekeuring in drenthe met hoge cijfers voor de gangen en springmanieren
· mooi paard, lief karakter, geen gebreken, ruim 1.70m groot, een behoorlijk flinke dame dus ;)
· correct gebouwd
· paard moet nog wel ontzettend veel leren. Loopt rond, is goed aan de hulpen maar daarmee oud het
ook wel op
Kortom het is paard waarmee heel veel te bereiken valt in de sport.

Mijn vraag aan jullie is wat een gebruikelijke prijs is voor een paard als dit.

lissisanne

Re: Wat is de juiste prijs voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:40

ik heb er niet echt verstand van maar ik zou gaan voor rond de 6000

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:43

Ik denk ook, dat je best tussen de 5 en 6 duizend zal kunnen vragen. Mits gezondheid in orde!

fab_pacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:45

Als ik het zo lees, zou ik denken rond de 4500 a 5000
Ik heb geen verstand van afstammelingen hoor, maar een paard van deze leeftijd, schofthoogte enzo, denk ik rond deze prijsklasse.
Voor welke prijs staat het paard te koop?
Succes!!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:52

Ik denk dat wij niet kunnen zeggen wat zo'n paard waard is. Ten eerste is het wat de gek er voor geeft.

Daarbij is 'goede bloedlijnen' nogal een ruim begrip.

En wat zijn hoge cijfers op de merriekeuring? De enen vind 75 punten hoog...ik denk bij hoog aan 80/85 punten op extrieur en beweging.

De prijs kun je pas vaststellen als je het paard hebt gezien en als je de papieren etc. weet.

Dus nu zou het paard bij wijze van tussen de 5000,- en 15.000 waard kunnen zijn.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 21:54

Bedankt voor de reacties, vraagprijs voor het paard is nog een stuk hoger dan 8000.. (maar er valt wel over de prijs te praten)

Ik heb zelf eerlijk gezegd er ook niet veel verstand van wat een paard als dit moet kosten. Vandaar dat ik dit topic opende, ik wil natuurlijk niet te veel betalen voor een paard ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:54

zonder afstamming, kleur, foto, filmpje is hier geen zinnig woord over te zeggen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:54

IK wou net zeggen.
de waarde kan enorm uiteen liggen, de ene goede bloedlijn is de andere niet. en daarbij, hoe is de bouw,
wat wil jij met de merrie?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:00

bouw is goed; veel front, mooie achterhand, hoogbenig, tja ik weet niet zo goed hoe ik het anders kan omschrijven maar het paard is goed gebouwd. Paard is springgefokt, ik wil met het paard gaan springen, eventing en dressuren. Ik hoef geen ZZ-Zwaar dressuur te worden; als het plafond M/Z1 zou zijn ben ik ook tevreden, ten meer omdat ik er ook fanatiek mee wil gaan springen en eventing (hoeft wederom geen ZZ te zijn, ook hier volstaat M/Z niveau). Nu is het nog niet aan de orde, maar in de toekomst wil ik misschien zelf een veulentje fokken (waar dit paard ook geschikt voor is)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:04

Via PB kan ik wel de afstammeling geven aan enkelen, wil het niet zo open en bloot op internet zetten. We praten nu over het paard, wil niet dat heel bokt straks weet over welk paard het gaat. Ik als verkoper zou het ook niet leuk vinden als er openlijk over de prijs van mijn paard gebabbeld zou worden op internetfora ;)

De kleur is trouwens donkerbruin

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:04

Wat je misschien wel kunt doen, is mensen die echt verstand van fokken/bloedlijnen en mogelijke potenties voor de sport hebben, een pb-tje sturen. Ik heb zo ook wel eens goede adviezen gehad van een vreemde hier op bokt die mij hielp met wat bloedlijnen die mij onbekend waren. Succes!

Je kwam er zelf al mee ;)

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:07

Wat waren haar punten op de keuring??? Is het een ster of keur/ Elite merrie?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:24

Keur, merrietest springen had als punten 78

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:25

Ik zou ook zeker informeren of het paard RECENT klinisch en rontgenologisch gekeurd is. Als een vee-arts BIJVOORBEELD met de visiteertang aan de slag gaat en de merrie reageert extreem hierop, zou ik haar persoonlijk niet meer willen.

Als ze jou vertellen dat ie PROK gekeurd is (Project Rontgenologisch Onderzoek Kwpn paarden) dan moet je erbij vragen of de PROK ook daadwerkelijk vermeldt staat op haar papier (dat het dus goedgekeurd is door de KWPN commissie)

Ik hoop voor jou dat ze de geschikte merrie is :-)

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:31

Ik vind dat zeker de eerste paar taxaties behoorlijk laag zitten := Ik moet zeggen dat je nooit echt een reëele schatting kunt maken als je het paard niet in het echt ziet. Aan de hand van jouw beschrijving, zou ik zeggen rond de 10.000,- Is veel geld, maar goede paarden zijn duur, als het paard echt zo'n goede afstamming heeft en hoge punten heeft gehad op de keuring ga je al gauw richting die prijs :j

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:56

@Intervarno, een jaar geleden was dat wel redelijk ja, maar in deze tijd zul je toch wat lager moeten gaan zitten, wil je er nog van af komen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:02

Ja maar een keurmerrie voor € 4.500,- met goede bloedlijnen (wat die dan ook zijn)?! Dat is wel heel erg laag hoor.
Ik ga toch meer met Intervarno mee.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:43

En ertussendoor dan? Rond de 6000.
Nja het blijft toch altijd net wat de gek ervoor wil geven.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:26

Ja, dat is waar, wat dat betreft had ík beter een jaartje kunnen wachten := Misschien moeten we dan meer richting de 8000,- ofzo denken? Ik vind zoals Iris82 al aangeeft 4500,- behoorlijk weinig...

Marley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:32

pajidin schreef:
Ik denk dat wij niet kunnen zeggen wat zo'n paard waard is. Ten eerste is het wat de gek er voor geeft.

Daarbij is 'goede bloedlijnen' nogal een ruim begrip.

En wat zijn hoge cijfers op de merriekeuring? De enen vind 75 punten hoog...ik denk bij hoog aan 80/85 punten op extrieur en beweging.

De prijs kun je pas vaststellen als je het paard hebt gezien en als je de papieren etc. weet.

Dus nu zou het paard bij wijze van tussen de 5000,- en 15.000 waard kunnen zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens, zoiets blijft erg lastig.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:57