hoeveel commissie is gebruikelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

hoeveel commissie is gebruikelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:38

hoi,

Ik wil mijn paard verkopen. Dit wil ik doen bij een handelsstal. Hoeveel commissie is gebruikelijk?

gr. anita

Katja

Re: hoeveel commissie is gebruikelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:40

Is voor een gedeelte afhankelijk van de vraagprijs en ook van de verdere afspraken.
Gaat hij daar in training, betaal je de stalling, de training of niets?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:41

10% vd verkoopwaarde en stalling en evt trainingskosten gedurende tijd dat paard daar staat. Let goed op dat je niet straks een bult geld kwijt bent aan die stal en je misschien beter zelf je paard had kunnen verkopen.
Maak goede afspraken!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:01

Zet de afspraken vooral op papier en ga niet akkoord met zinnen die erin staan als: "bij eventuele wijzigingen zijn wij bevoegd deze uit te voeren", of iets dergelijks. Laat je niet misleiden door stallen die zeggen dat ze een standaard contract hebben en deze nooit wijzigen (in jouw of hun belang)

Afspraken kan je altijd maken en hun standaard contract (die voor hun meestal risico-loos zijn opgesteld) is ALTIJD te wijzigen, als ze het maar WILLEN.

Succes met de verkoop!

qamez

Re: hoeveel commissie is gebruikelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:51

Let op dat een duidelijk contract hebt, verkoopvoorwaardes... maar normaal is zo'n 10 tot 12,5 % vrij gebruikelijk hier in de omgeving