Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
je weet dat hij je voorbij wil rennen op het erf, dus wees daar op voor bereid, komt hij te ver naar voren zwaai dan eens met je hand opzij oid, zodat je hem "blokkeerd" ..
doet hij het bij die andere meisjes ook? Anoniem schreef:Hij is allang onder behandeling geweest bij de ostheopate(Els Bach).
Zijn rug is weer keurig in orde.
Dus dat is niet meer nodig.
Het is nu echt gedrag. En natuurlijk kan het pubergedrag zijn, én een wisselwerking met mijn gevoelens/gedrag.
Maar momenteel zie ik het gewoon even niet zitten..
Morgen wil ik wel kijken of ik een kalmerend supplement kan vinden,iets natuurlijks. Zodat die onrust van zijn kant wat minder wordt als ik hem uit de weide naar me toe haal,en hij wat meer gefoccused is..
Anoniem schreef:Onder het rijden doet hij niks. Ik heb inmiddels 2 mensen op hem zien rijden,hij is superbraaf.
Alleen met rijden ben ik zelf bang.
Wat omgang betreft weet ik wel dat ik hem aan moet pakken waar nodig,maar het feit is,dat niks hem boeit.
Niks lijkt hem te interesseren en hij let gewoon niet op me. Hij loopt wel mee,wacht netjes voor het hek,rent niet weg ofzo..maar hij is gewoon zo onrustig...gillen,hinniken,hoofd op en neer schudden,krabben met zijn benen,draaikonten...
Op stal is hij verschrikkelijk onrustig als de merrie in de weide is. Ik vertik het om hen constant samen uit de weide te halen en vervolgens haar op stal te laten staan(merrie is niet van mij).
Hij is niet aan het opletten waar ik me bevind op stal.
Schrapen,gillen,draaien...hij heeft het 1 keer gepresteerd eruit te lopen(walsen)over mij heen,maar dat heeft ie dus wel geweten. Dat probeert hij niet meer. Maar de onrust straalt gewoon van hem af..
Anoniem schreef:Aan de longeerlijn is hij braaf. Het is absoluut geen vervelend,of gemeen dier. Hij schrikt niet,bokt niet(meer),is lief voor andere paarden en mensen.
Alleen super ongeconcentreerd. En ik zit met mijn rij-angst,en in de stal is hij super onrustig..