weekendje weg paard en wagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

weekendje weg paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 09:40

Hallo,

ik wil graag met mijn paardje en de wagen een weekendje weg.
naar bijvoorbeeld de veluwe (niet te ver weg want we moeten dan zowieso 2 keer op een neer rijden trailer/wagen)
graag in een huisje! 3 personen, een hond, paard en wagen
voor een leuke prijs!

wie weet wat?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:41

cherish

Re: weekendje weg paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 09:46

ja die ken ik, heb ik met de trektocht overnacht.
maar daar heb je niet echt huisje. (met douche wc enzo)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:30

www.oudemeulenbrugge.nl

Geweldige locatie in een gebied dat op de veluwe na het grootste aaneengesloten natuurgebied van NL is. Bijna niemand weet dat echter waardoor het veel rustiger is dan de veluwe.

Het gebied ligt in de Achterhoek en kenmerkt zich door de brede zandpaden en het coulissenlandschap. Juist die brede zandpaden maken dat het heel geschikt is voor menners. Die zie je hier dan ook regelmatig.

verder misschien een tip voor het vervoer: Er bestaan trailers met ruimte voor zowel paard als wagen. Misschien kun je die ergens lenen/huren zodat je maar 1x hoeft te rijden? Als je het moet huren zal het qua kosten niet zoveel schelen met 2 x rijden, maar qua tijd natuurlijk wel.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:37

Fjordnina, wat is een coulissenlandschap, ik lees dat regelmatig, maar zegt me niets......
Wij gaan ook veel weg met de wagen, maar omdat de achterhoek me nog te weinig zegt, is het steeds Drenthe of de Veluwe geworden, wij zoeken echt de bossen en heide,leuke zandverstuivingen , maar niet langs de weg rijden van dorp tot dorp.
Wil jij me uitleggen op het forum, wat er nu zo geweldig is aan de Achterhoek, dan weet ik of we ons daar es op moeten richten volgend jaar, bedankt alvast,
Gr

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:40

Een afwisselende omgeving met bos, akkers, landwegen, soms wat heide, weilanden en vooral glooiend. Achter iedere bocht zit zeg maar een nieuw landschap verstopt.

Het is echt een kenmerk voor de Achterhoek, maar ook in Limburg wordt deze term nog weleens genoemd.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:18

Okee, nu is het duidelijk, ik weet niet of we dat zoeken , het leuke van ergens anders rijden, vind ik, is de andere omgeving, die je thuis niet heb, dus voor ons vooral bos en hei, weilanden en akkers vind ik aangespannen nog wel te doen, maar onder de man te saai.
Maar je moet es wat anders proberen, dus wie weet, bedankt i.i.g.....

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:21

Je zou eens kunnen zoeken naar iets langs de veluwe trail. Even op google zoeken op Veluwe trail. Je kunt ook bij manege de Galgenbergh in Garderen overnachten volgens mij. Daar hebben ze geloof ik iets van een B&B.

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:29

Wij zitten wel wat verder weg, maar hebben verschillende menwagens tot jullie beschikking. Je kan hier prachtig rijden op het Dwingelderveld en ook gemakkelijk een weekend hier verblijven. Helaas geen luxe huisje, maar wel een stacaravan en je kan lekker meeëten.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:31

Je zou bij ons terecht kunnen, niet op de Veluwe maar in Noord Brabant. Lekker huis met volop ruimte, paardenstalling en wei aan huis, omheinde tuin (lekker voor de hond :-)) en volop uitijmogelijkheden waaronder uitgezette menroutes. Voor meer informatie http://www.peelhoven.nl

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:19

Dat heeft Boszicht wel hoor.
In de boerderij heb je je eigen badkamer en wc en in de caravan ook.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:30

bedankt voor de tips!!

ow silence dat wist ik niet, sliep in zon rond tuinhuisding haha

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:18

Ja, dat zijn de blokhutten. Die hebben het niet.
De Boerderij en caravan dus wel, alles lekker voor jezelf ;)