verzekering pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiski

verzekering pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:44

hallo,
van mijn ouders mag ik misschien een eigen pony,
maar ze willen graag nog wat meer weten over de verzekering enzo...
hoe vaak de hoefsmid moet komen etc.
kunnen jullie mij er meer over vertellen?

groetjes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:49

Ik zou niet beginnen aan een verzekering.
Je betaald maandenlang een premie en als je paard nooit wat krijgt, dan ben je al dat geld kwijt.
Wat ik doe, is elke maand een bedrag apart leggen en daar een potje van maken voor noodgevallen.
Krijgt je paard niks, dan ben je je geld ook niet kwijt.
De enige verzekering die ik voor mijn paard heb is een overlijdensverzekering.

Wat betreft de smid. Het ligt eraan of je laat bekappen of beslaan.
Als je paardje geen ijzers nodig heeft, zou ik die er ook aflaten.
Is veel natuurlijker voor je paard en bespaard je een hoopt geld.
Ik betaal voor bekappen €25 en heb de smid om de 6 tot 8 weken nodig.

Daarnaast heb je de entingen die je paard moet krijgen.
Bij ons worden ze één keer per jaar geent en dit kost me rond de €50. als ik het goed heb.

De grootste kostenpost is meestal de stalling. Hiervoor ben je elke maand een vast bedrag kwijt.
En je moet natuurlijk zorgen dat je alle spullen hebt die je nodig hebt.
In het begin is dat ook een flinke kostenpost.

citroen

Re: verzekering pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:54

Wij hebben zelf ook geen verzekering...
We storten gewoon iedere maand wat apart op een rekening
wat je normaal kwijt zo zijn aan een verzekering.

Zelf staat die van ons 4kant op ijzers dat kost bij ons
dan 85 euro er moeten dan tussen de 6&8 weken weer nieuwe ijzers op ;)

1x in de 2/3 maanden moet je je paard/pony laten ontwormen * een wormen kuur * daar voor moet je afwisselen tussen 2 wormen kuren..
De ene is geloof 10 euro en de andere rond de 20.. Kan je ook gewoon vragen aan de gene bij wie je staat * eigenaar van de stal. *

Met de stalling verschilt het heel erg bij welke stal je staat. Wij staan bij een stal waar we rond de €185,- euro permaand zitten.. Maar je heb ook stallen van bijvoorbeeld €300,- permaand.

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:17

Wij hebben sinds kort ook een verzekering voor onze paarden. Ik hoef er niet per sé een maar mn ouders wilden dat dus ja. :P Het is wel handig hoor, dat het dan vergoedt wordt maar je kan idd ook gewoon elke maand wat opzij leggen maarja. Zo'n verzekering koste bij ons geloof ik € 2500 p.p. (of voor 3, geen idee :+) En dan € 11,80 ofzo per maand.

Wij hebben ze aan huis staan dus geen stallingskosten. Maar bij een stal kan je rekenen op de € 150 p.m. maar zelf uitmesten, biks enzo regelen of € 250/300 p.m dat er uitgemest wordt etc.

Verder wormenkuur idd! Handig is om een lijstje bij te houden daarvoor of je onthoudt het zelf. Eens in de 2/3 maanden. Wij hebben 1 keer per jaar (in de winter) equimax en de rest equitin. (equimax is wel duurder)

Verder weet ik het niet met hoefsmid etc. :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:24

Ik heb een begroting gemaakt voor de kosten van een eigen paard, bij mij kwam er dit uit (wedstrijdlkosten betaal je natuurlijk niet als je geen wedtrijden gaat rijden :P).
- Terugkomende kosten:
 Stalling: €250,- p.m.
 Hoefsmid: €350,- p.j.
 Dierenarts (inentingen): €200,- p.j.
 Verzekering: €400,- p.j.
 Wedstrijdkosten: €10,- p.k.
 Dieselkosten: €3,- p.k.
 Aanschaf spullen: €10,- p.m.
 Leskosten: €40,- p.m.
 Vereniging kosten €10,- p.j.
---------------- +
€4820,- p.j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:26

44Myrthe44 schreef:
Ik heb een begroting gemaakt voor de kosten van een eigen paard, bij mij kwam er dit uit (wedstrijdlkosten betaal je natuurlijk niet als je geen wedtrijden gaat rijden :P).
- Terugkomende kosten:
 Stalling: €250,- p.m.
 Hoefsmid: €350,- p.j.
 Dierenarts (inentingen): €200,- p.j.
 Verzekering: €400,- p.j.
 Wedstrijdkosten: €10,- p.k.
 Dieselkosten: €3,- p.k.
 Aanschaf spullen: €10,- p.m.
 Leskosten: €40,- p.m.
 Vereniging kosten €10,- p.j.
---------------- +
€4820,- p.j.

Is natuurlijk voor iedereen verschillend :)
Zo betaal ik 185 pm stalling , 80 pj hoefsmid en 30 pj inentingen ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:29

Een WA verzekering voor je paard zou ik maar gewoon afsluiten hoor. Kost misschien 6 euro per maand, maar dan weet je wel zeker dat het trappen tegen die Hummer vergoedt wordt. Je moet zo lang sparen anders.... :D

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:21

Mijn pony is wel verzekerd, een ODA verzekering bij Hippo.
Wat er precies gedekt word moet je me niet vragen haha.. ik snap de helft van de termen niet. Kost zo'n 30 euro en dat vind ik nog relatief weinig naast de verzekering van mijn hond (39 euro)

Daarnaast heb ik zelf ook een spaarpot. Mocht het vergoed worden door de verzekering moet je het alsnog eerst zelf betalen, dan heb ik alleen een voordeel dat ik het weer terug krijg. Wordt het niet gedekt voor de verzekering moet ik weer opnieuw beginnen met sparen maar dan word er alsnog 70% van de kosten vergoed (als ik het goed begrepen heb)

Ik ben dus altijd beter af, vooral als mijn paard onverwachts ziek word en dat het écht groot geld gaat kosten. Zeg nooit nooit.....

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:32

Qua verzekeringen zul je contact op moeten nemen met verzekeringsmaatschappijen, het bedrag wat je betaald hangt af van de waarde waarvoor je je pony wilt verzekeren, en of je ook ziektenkosten wilt verzekeren.. Ik betaal 180 euro per half jaar.. Mn paard is verzekerd boven de 5500 euro, hier voor dus ook een Rontgenologische keuring nodig gehad, die rond de 400 euro koste. Voor onder de 5000 euro is een klinische keuring meestal al voldoende..

In de zomer maanden komt de hoefsmid gemiddeld tussen de 6 a 9 weken, alleen bekappen kost meestal tussen de 20 en 35 euro, afhankelijk voor hoeveel paarden hij moet komen.. Dit is een globale prijs indicatie.
beslaan is duurder en kost meestal tussen de 60 en 90 euro, afhankelijk van de hoefsmid / materiaal wat hij gebruikt.
In de zomer tussen de 6-8 weken en in de winter tussen de 7-9 weken. sommige paarden kunnen 12 weken met hun ijzers doen. Afhankelijk hoe snel de hoeven groeien..

Mijndochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:50

Ik zou als ik jouw was wel een verzekering voor je pony afsluiten,
onze puppy kostte volgens mij zo rond de 400 euro.
en die was los gekomen hoe geen ideee??
maar toen had die dus een kadaver van een dier opgegeten,
echt vreselijk vies!!
dus dat was een opstopping in de darmen dus daar waren me ouders denk ik wel zon 500 euro verder!
maar dat is dan een ziektekosten.

van de hoeven etc heb ik dus geen idee!
dat ligt er denk ik ook aan of je hoeven van het paard snel groeien en of je het nodig vind om je paard op ijzers te laten lopen!

Yvonne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:18

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:23

Ik heb mijn paard verzekerd bij de Efo http://www.efo.nl
Een paar dagen nadat ze was opgenomen werd ze ernstig ziek, en dat heeft me klauwenvol geld gekost. Mn eigen risico van €75,- had ik er meteen uit en mijn premie kwam neer op ongeveer €250,-
Bovendien vond ik de inspecteur erg vriendelijk, probeert er echt iets persoonlijks van te maken ipv dat je paard een nummer is (bejubelde de afstamming van mijn paard haha).

Op de website van de efo kun je zelf ook premie berekenen. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.

Succes ermee!