Buitenrit > zwemmen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Buitenrit > zwemmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 22:41

Ik was gister op buitenrit, nouja het was eigenlijk wandelen maar toch. Toen we bij het water kwamen kregen we er zin in en dus laarzen/sokken uit, broek omhoog (die uiteindelijk nog zeiknat was maargoed :P) toen dus gaan zwemmen, nouja met de ene. Mijn paard durfde er dus niet in. Ik wist dat hij watervrees had, maar dacht dat het ' over ' was, aangezien hij vorigjaar augustus/september er uiteindelijkindurfde, gewoon tot zijn buikerin geweest enzo ! Maar nu durft hij er echt niet meer in ! Ik denk misschien weten jullie nog iets? Ik wil het op een leuke/vriendelijke manier 'leren', zodat hij het doet omdat hij er ook plezier in heeft, en niet omdat ik dat 'zo graag wil' als het ware ;).

Ragdollcat

Re: Buitenrit > zwemmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:42

wachten tot het warmer wordt, dan is het prettiger denk ik, en dan langzaam stap voor stap doen???

En veel prijzen en belonen als hij een stapje naar voren doet.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:48

Ja inderdaad, nu is het nog erg koud. Als de temperatuur niet ijskoud meer is is namelijk nog niet meteen het water opgewarmd...
Verder gewoon laten kijken, en vooral zelf laten doen. Niet allemaal gaan lopen trekken en duwen.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:54

Zelf voorop lopen wil toch meestal wel helpen.
We zijn vorige week ook in het water geweest,ik vind het echt niet te koud voor de paarden,je gaat toch niet met je hele paard onder water.
Net zoals op de foto vinden de paarden geweldig.
Afbeelding

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 23:41

Het water was niet te koud, ben er zelf ook in geweestt ;) . En tsja, leiden werkt dus niet, hij ging echt niet, zelfs als hij 'achter moest blijven' van de rest bleef hij dood leuk staan. Ik beloon hem ook wanneer hij een stapje zet, en heel vrolijk en enthousiast,

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:35

mijn huidige paard is ook geen waterrat
bij mijn vorige duurde het de eerste keer 2 uur maar daarna was ie niet meer te houden.
geduld dus, neem een voertje mee

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 11:51

jury schreef:
mijn huidige paard is ook geen waterrat
bij mijn vorige duurde het de eerste keer 2 uur maar daarna was ie niet meer te houden.
geduld dus, neem een voertje mee

Bedankt :) . Ik zal vanmiddag er langs rijden, dan stap ik even af en probeer ik het met een appeltje :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:59

Inderdaad met veel geduld en er zelf ook ingaan wil soms ook wel eens helpen. Bij mijn paard werkt het soms ook wel om hem een paar pasjes achteruit te laten lopen. Dan loopt ze er soms gewoon in. 't Is dan ook meer een kwestie van eigenwijzigheid ipv angst ;)
Oefenen met water dat helder is en een lichte bodem heeft (ipv donker troebel en modderig water) wil ook nog wel eens helpen. Succes ermee!