wat tedoen tijdens een 1e kennismakings les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kazan

wat tedoen tijdens een 1e kennismakings les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 17:09

Zoals de titel al zegt.

Wat zou je kunnen doen tijdens een kennismakings les?

Gewoon hoe je normaliter ook les geeft of meer praten over hoe je te werk gaat ofzo?

Gr

Anoniem

Re: wat tedoen tijdens een 1e kennismakings les

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:25

Ik geef in het begin altijd wat uitleg, vraag aan de amazone/ruiter wat ze verwacht en begin dan ook echt met de les zelf. Tussendoor loop je dan nog vanzelf tegen dingen aan waar je het dan over kan hebben. Na de les bespreek ook altijd even wat beide partijen ervan vonden, zodat gekeken kan worden hoe er verder gegaan kan worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:43

Ik geef vooraf per mail of telefonisch al mijn lesopbouw en bijzondere aandachtspunten aan, dus ik ga gewoon, vraag de ruiter te beginnen met rijden zoals hij/zij altijd doet en ga gewoon lesgeven op de werkpunten die ik voorbij zie komen. Achteraf bespreken we vaak wel even wat ze ervan vonden.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:28

hangt ook af wie je les geeft, een kind of een volwassene... volwassene zou ik idd doen zoals hietboven, met kids ok echt even in gaan op wat ze al kunnen en het ze ook voor laten doen. vaak denken ze meer te kunnen dan ze echt kunnen doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:39

PP > JI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:40

meintje schreef:
hangt ook af wie je les geeft, een kind of een volwassene... volwassene zou ik idd doen zoals hietboven, met kids ok echt even in gaan op wat ze al kunnen en het ze ook voor laten doen. vaak denken ze meer te kunnen dan ze echt kunnen doen.

Ik begin mijn lessen toch altijd met losrijden, dan zie je vrij snel wat ruiters kunnen, zowel bij volwassenen als kinderen heb je dit wel snel in de gaten. Mijn aanpak is daardoor ook niet echt anders.

maddog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:28

Voorstelrondje op de volte, vragen naar nivo en rijden maar.
Wat ze echt kunnen zie je gauw genoeg. Bij kids meer sociale interesse tonen voor pony ed, stelt ze wat op hun gemak bij vreemde instructie in de bak.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:13

meintje schreef:

Dat is bij de meeste volwassenen ook zo. Bij bijna iedereen moet ik toch weer beginnen met tempocontrole.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:36

Ik vraag naar het niveau en speciale aandachtspunten en leeftijd van het paard. Dan vertel ik dat ik verwacht dat ze zelf rijden zoals ze thuis zouden doen. Ik begeleid hun daar dan bij.
Vervolgens ga ik het even aankijken, maar zie dan vaak al snel iets waar ik mee aan de slag wil.
Vaak is dat heel veel, maar ik pak dan hetgeen mij het meeste stoort en ga dan gewoon les geven. ;)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:03

Ik zeg inderdaad dat ze gewoon moeten gaan rijden zoals ze normaal doen en vraag hoe ze normaal hun rijde opbouwen.
Ik geef zowiezo nogal interactief les, ze stellen veel vragen en ik probeer uit te leggen waarom iets zo is en betrek ook het gedrag van het paard erbij.
kennismakingsles is vaak wel zo om! :)