Wie rijdt er een Volvo S60/80 en wat vind je ervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

Wie rijdt er een Volvo S60/80 en wat vind je ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 21:10

Ik lees op internet (ook op bokt een paar) positieve ervaringen over deze auto. Hij zou makkelijk een trailer kunnen trekken en prettig rijden. Wat ik graag wil weten is hoe de wegligging is met een trailer (1,5 paards) als het bijvoorbeeld wat harder waait? Wat zijn jullie ervaringen en vind je het een goede, vooral veilige trekauto? Aangezien ik vaan op gras parkeer, is dit een probleem?
Alle commentaar (ook negatief!) is welkom! :)

Sanderrr

Re: Wie rijdt er een Volvo S60/80 en wat vind je ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:25

mijn vorige auto was een s60. deze lag echt als een huis op de weg. hard door de bocht, zacht door de bocht, zwaar beladen, leeg, trailer of geen trailer, het ging allemaal geweldig!

ik rij nu een a6, maar toch mis ik die volvo wel. fijne auto, in mijn ogen beter als een audi

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:36

ik weet niet hoe hij is met trekken. Maar over het algemeen heeft Volvo een super wegligging, weinig mankementen, is het een hele veilige auto en heeft hij heerlijke stoelen

Sanderrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:45

sjah over mankementen gesproken...ik heb een periode van 2 maanden ongeveer 3x in de week bij de dealer gestaan. totdat de dealer zelf ook toegaf dat het wel een maandagmorgenproductie moest zijn geweest. gelukkig was dit alles in de garantieperiode

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:50

ik ga hier even mee lezen, omdat mijn vriend ook een volvo S60 wil kopen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:54

Ik heb een V40 2.0, die mag 1400 trekken. Superfijne auto. Maar dat was natuurlijk niet je vraag. Weet dat S60 ook heel fijne auto's zijn.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 01:05

M'n vader heeft m ook (de s60) superauto!
Heeft ondertussen 300 000 km op de teller staan en begint nu wat mankementen te krijgen...
Verder echt aan te raden! ;)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:25

Sanderrr schreef:
sjah over mankementen gesproken...ik heb een periode van 2 maanden ongeveer 3x in de week bij de dealer gestaan. totdat de dealer zelf ook toegaf dat het wel een maandagmorgenproductie moest zijn geweest. gelukkig was dit alles in de garantieperiode

Mag ik nieuwschierig wezen en vragen welk type het was en uit welk jaargang?

Er zijn namelijk een paar types en jaargangen waarbij bepaalde problemen 'bekend' zijn, fabrieksfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:32

Hier een S60 D5, nooit beter gehad.
Ik ben dolenthousiast over het vermogen, het ding rijdt super sportief en menig benzineauto heeft het nakijken.
Bouwjaar is 2005, kilometerstand is nu iets onder de 100.000, we hebben er 25000 mee gereden inmiddels, mankementen zijn we nog niet tegengekomen.
Wat ons verbaasde was het uitzonderlijk láge brandstofverbruik, erg aangenaam.

O ja, trekkend vermogen, paardentrailer heb ik er nog niet aan gehangen, wel hebben we een paar keer de trailer met visboot van 5 meter lengte er mee getrokken, en deze auto lacht om de steilste trailerhellingen, wegligging is ook absoluut goed te noemen met de boottrailer erachter.
Wat me vandaag wel opviel is dat de auto een beetje zoekerig aanvoelt op wegen met veel spoorvorming maar dat komt door de nogal breed uitgevallen banden, in ons geval.

Aanschafprijs van de auto viel ons reuze mee, kennelijk zit niet iedereen op een grote bak te wachten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:37

op wegen met veel spoorvorming voelen de meste auto's wat zoekerig aan. De Volvo 440 van mn vriend voel je 'zoeken' maar de VW Golf van mijn ouders en de Porsche Carrera van mn oom ook.

Ik zelf ben heel erg te spreken over de Volvo's!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:40

ook hier een v40, fijne sterke auto die je nooit laat staan en indd lacht om de trailer trekken.en comfortabel en veilig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:42

Klopt wel Kylalover, maar hoe breder de banden, hoe meer je het merkt.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:52

Ik heb een S80 gereden als taxi auto, maar die dingen waaren echt constand stuk, kan aan de jaargang hebben gelegen, maar het was echt iedere keer wel wat met die dingen, en ook steeds iets anders. Heel iritant. Ook nu voor mn huidige werk (student chauffeur) rij ik heel vele verschillende auto's en dus ook nog ene gloednieuwe S80 mogen rijden (met V8 motor, damn...) en ik vind volvo wel heel makkelijk rijden, maar onwijs saai. Het zijn echt hele grote autos en zo voelen ze met rijden ook aan. Wel hele stabiele wegligging, en ze glijden echt over de weg.
Heb zelf veel liever audi's, minder vaak stuk, voelen wat sportiever aan, en als je er in zit voelen ze veel minder groot aan terwijl er eigelijk evenveel ruimte in zit. Ze zijn wel stugger, je hebt meer contact met de weg zegmaar, maar persoonlijk vind ik dat juist heel fijn rijden. De audi's hebben overigens ook meer pk en zijn sneller (heb het mogen uitproberen van een paar klanten, lol...)
Mijn collega's hebben overigens een lijstje gemaakt met hun favoriete auto's, en wat opvalt is dat er eigelijk allemaal een audo op hebben staan, maar er staat niet 1 volvo bij. (en dat van mensen die eigelijk de hele dag rijden, en veel verschillende auto's onder hun kont hebben)

overigens, gevoeligheid voor spoorvorming ligt deels ook aan hoe ver de banden uitelkaar zitten, dus hoe breed de auto is, en veel volvo's zijn best breed ;)

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:53

Dat klopt inderdaad Sdeilitha. Wij hadden 225 - 55- 17 banden op onze toenmalige v70 en die had daar ook erg veel last van.

Zowel de s60 als s80 zijn erg fijne auto's. Erg comfortabel, veel ruimte en ook een trailer trekt ie gemakkelijk.
Overigens gaat dat in weilanden wat moeizamer. Daar wilde onze toenmalige v70 (nu xc90) met een 1.3/4 paards met paard nogal eens slippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:56

Een S 60 rijdt toch wel weer iets anders, stuggere vering, sportiever dan een S 80, Airborn. Ik heb in een S 80 gereden en vond de S 60 fijner.
Maar goed, ben nog altijd in love met mijn eigen bakkie, Audi A3tje...
Maar goed, je hebt ook verschillende types Audi en die zijn ook niet allemaal even fijn.
Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel auto's.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:50

Hmm, moet zeggen, tot nu toe zijn alle audi's die ik heb gereden me goed bevallen. Van een oude A4 station, tot een nieuwe A8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:54

Alleen hebben we het in dit topic over de Volvo S 60 en de S 80 :D
Ik denk dat vooral de D5 motoren de meeste mensen met trailers goed zullen bevallen, wel een megatrekkracht alleen door de 5 cilinders een hele andere slag, minder kabaal dan een viercilinder diesel en bovendien zijn deze motoren opmerkelijk zuinig. Zowel manlief als ik zijn nogal eh... pittige rijders en toch zitten we kwa verbruik echt rond de 1:20.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:19

KylaLover schreef:
Sanderrr schreef:

Mag ik nieuwschierig wezen en vragen welk type het was en uit welk jaargang?

Er zijn namelijk een paar types en jaargangen waarbij bepaalde problemen 'bekend' zijn, fabrieksfout

Welke types/ jaargangen staan er bekend om dan? Wij willen ws eentje niet ouder dan uit 2001 ivm de sloopregeling. Maar dan ook weer niet teveel km op de teller. Hoeveel zouden ze ongeveer kunnen rijden zonder buitensporige kosten?
M'n vriend heeft wel op internet veel gelezen dat de garantie goed is en het onderhoud dan wel weer meevalt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:35

zal het even aan mn vriend navragen voor je. Hij is gek van Volvo en volgt ook alle nieuwtjes waardoor ik dus ook wel eens iets op vang.

Hoeveel ze kunnen rijden... Veel!!! Mn vriend heeft een Volvo 440 uit 1991 staat nu 206.000 op de teller en nog steeds weinig mankementen en niet te veel onderhoud.
Er wordt vaak ook wel gezegd dat een Volvo pas lekker ingereden is rond de 100.000 volgens mij.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:40

KylaLover schreef:
zal het even aan mn vriend navragen voor je. Hij is gek van Volvo en volgt ook alle nieuwtjes waardoor ik dus ook wel eens iets op vang.

Hoeveel ze kunnen rijden... Veel!!! Mn vriend heeft een Volvo 440 uit 1991 staat nu 206.000 op de teller en nog steeds weinig mankementen en niet te veel onderhoud.
Er wordt vaak ook wel gezegd dat een Volvo pas lekker ingereden is rond de 100.000 volgens mij.

De meesten die te koop staan voor een redelijke prijs beginnen bij 2 ton km...

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:43

Joanne_ schreef:
M'n vader heeft m ook (de s60) superauto!
Heeft ondertussen 300 000 km op de teller staan en begint nu wat mankementen te krijgen...
Verder echt aan te raden! ;)

is dat een benzine of een diesel?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:50

whahahah gisteren ook bij een volvo S60 gaan kijken.
stond op internet geen KM stand bij.
dus ik had al tegen mijn vriend gezegd: die staat helemaal vol.

Hij moest toch kijken.
Dus die dealer komt naar buiten.
Kan ik u helpen?
ja zegt mijn vriend, wat is de KM stand.

300.000!

Ja dan weet ik al genoeg zegt mijn vriend.

Tjaaaa als je niet wilt luisteren naar de vrouw..... ;)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:53

nicci88 schreef:
whahahah gisteren ook bij een volvo S60 gaan kijken.
stond op internet geen KM stand bij.
dus ik had al tegen mijn vriend gezegd: die staat helemaal vol.

Hij moest toch kijken.
Dus die dealer komt naar buiten.
Kan ik u helpen?
ja zegt mijn vriend, wat is de KM stand.

300.000!

Ja dan weet ik al genoeg zegt mijn vriend.

Tjaaaa als je niet wilt luisteren naar de vrouw..... ;)

Bedoel je dat ze na 300.000 niet meer goed zijn of alleen maar dat je een eigenwijze vriend hebt? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:06

Kev, ik weet niet wat jij onder een redelijke prijs verstaat maar ik weet een adres waar minimaal nog 1 Volvo S 60 te koop staat.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:27

vertelvertel! :P
We moeten zowiezo een beetje rond gaan kijken en vergelijken. Hebben geen grote haast, maar wel voor de herfst zo ongeveer :)