Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vuyatela schreef:Ik leer mijn proeven altijd uit mijn hoofd. Dit omdat je dan gewoon meer gefocussed kan zijn op het rijden zelf, en niet bezig moet zijn van ' welke oefening komt er nu!?'. Het komt je proefje alleen maar ten goede.
Maar zonder voorlezer rijden doe ik echter niet: Ik ken mijn proeven echt vanbuiten, maar toch heb ik nog altijd die angst dat ik fout zou rijden uit stress en dan is die voorlezer en er toch om dat 'te voorkomen', bij wijze van spreken.
.
). Dus nu rijd ik ze ook uit mijn hoofd
Ik vind het echt fijner rijden, ben veel meer met het rijden bezig, ga ook veel meer voorbereid als ik op wedstrijd ga
Vroeger had ik de proeven soms nog nooit gereden
Wat heb je te verliezen, niets toch? Als het niet gaat groet je af en ga je weer naar huis. Je mag je paard nog meenemen hoor, die hoef je dan niet achter te laten

Met voorlezer ben je idd toch heel erg op de voorlezer aan het letten en minder op het rijden zelf. En heb geen moeite met 2 proeven, als je ze goed kent is dat geen probleem 

wake_up schreef:Hmm. Ik heb er wel meerdere keren over na gedacht, maar het lijkt me echt eng, straks vergeet je een onderdeel.