Wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 14:43

Hallo Bokkers,

Vanochtend heb ik iets meegemaakt waarvan ik graag wil weten hoe andere paardenliefhebbers mee om zouden gaan.

Het zit zo: Afgelopen dinsdagavond belde ik voor een paard wat ik op internet heb gezien. Tijdens het gesprek werd ik steeds enthousiaster (was ik ook al bij het zien van de foto's); het leek echt mijn droompaard. Ik ben al lang op zoek naar een goed paard, en dit paard had alles wat ik zocht in een paard: mooi, groot, jong, allround (dressuur, springen en eventing), kerngezond, verkeersmak, goed getraind en een heel lief braaf karakter. De vraagprijs is hoog, maar voor mij nog nét betaalbaar. Dolblij was ik; eindelijk een paard gevonden die aan al mijn eisen voldoet en die nog eens valt binnen het budget.

Ik had afgesproken met de verkoper dat ik vandaag, vrijdagochtend zou komen kijken. Voordat ik zou vertrekken zou ik (volgens afspraak) even opbellen, om te zeggen dat ik eraan zou komen (wilde de verkoper graag, zodat er zekerheid was dat ik wel echt zou komen en volgens de tijd die we hadden afgesproken). Ik kreeg de verkoper aan de lijn, toen ik net in de auto zat, maar er was slecht nieuws: gisteren was er iemand komen kijken en die had een optie genomen op het paard tot morgen. Verkoper was blij dat ik belde aangezien mijn nummer niet meer te achterhalen vielt voor hun. Degene die de optie had, wilde het waarschijnlijk wel kopen (maar dit is nog niet helemaal zeker).

De teleurstelling was heel groot, ik ben al ontzettend lang op zoek naar een paard en dacht eindelijk mijn droompaard te hebben gevonden, gebeurd er zoiets.
Morgen wordt ik door de verkoper opgebeld en dan krijg ik te horen of het paard daadwerkelijk verkocht is. Stel dat het paard niet verkocht is, zouden jullie dan alsnog gaan kijken? Of zoiets hebben van; 'ik zoek wel verder, laat maar zitten'? En mag er overigens wel een optie worden gegeven, als je als verkoper zijnde met andere mensen een vaste bezichtiging hebt afgesproken?

Als dit verkeerd staat; sorry mods ;)

Ik ben gewoon heel beniewd naar de meningen en ervaringen over / met dit soort situaties van de andere bokkers.

linnnh

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:47

Balen dat er ook andere mensen zijn die het paard waarschijnlijk net zo leuk vonden als jij, maar zij waren helaas net iets eerder.. Ik zou het tlefoontje van de verkoper afwachten, en zodra het niet verkocht word toch gaan kijken..
En als het paard verkocht is, dan moet je gewoon verder zoeken..
Succes ermee! ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:21

balen iid! Maar ik snap de verkopers ook wel, er komen volgens mij vaak reacties van mensen die het vervolgens dan af laten weten en als je dan een serieuze optie hebt....

Ik zou zeker nog gaan kijken als de andere gegagigde afhaakt!

Succes en hoop dat je een superpaard vind!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 22:50

Tnx voor jullie reacties!

Na het telefoontje had ik zoiets van: 'pfff, als het op zo'n manier moet doe ik wel met iemand anders zaken'. Vooral omdat de afspraak met mij en verkoper vastgesteld stond én omdat verkoper het niet heeft laten weten dat er een optie weggegeven was. Als ik niet had gebeld had ik 4 uur voor niks tijd ingepland, en heel veel benzine geld verspilt ;)

Morgen zou ik het horen, ben wel eigenlijk wel heel benieuwd of het paard verkocht gaat worden.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:52

Ik zou het paard gewoon alsnog nemen ..
Ik bedoel, het is wel je droompaard waar je jaren plezier van kan hebben ..
Dan zou ik die baasjes maar even voor lief nemen :) .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:52

welkom in de wereld die paarden kopen heet! ;)

Het is niet abnormaal hoor, dit soort dingen gebeuren heel erg veel, wie het eerst komt het eerst maalt. Jij hebt alleen maar een afspraak gemaakt om te komen kijken en die mensen zijn eerder wezen kijken, das pech hebben!
Als je een paard echt leuk vind moet je er alles aan doen om zo snel mogelijk te gaan kijken dan alleen maak je kans.

Als die mensen alsnog besluiten niet te kopen zou ik wel gaan kijken, het verandert nl niks aan het paard als er al kopers zijn geweest, misschien was hij net niet hún ideale paard maar wel de jouwe en dan heeft het gewoon zo moeten zijn moet je maar denken ;)

Staar je echter niet blind op het verkooppraatje en kijk of het paard echt zo is als je verwacht dat hij is op grond van de omschrijving. Mensen maken vaak in hun advertentie hun paard mooier en beter dan in werkelijkheid, puur alleen om kopers te lokken.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:53

Jij had toch een afspraak gemaakt met hem?
En die ben je nagekomen toch?
Ik zou dan zo iets hebben inderdaad van smoor er maar in!
Of zie ik iets over het hoofd?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:54

ja tuurlijk gewoon nog gaan dan als die er nog is!
maar wel een beetje raar dat ze nu dit doen hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:56

potverdikkie schreef:
Jij had toch een afspraak gemaakt met hem?
En die ben je nagekomen toch?
Ik zou dan zo iets hebben inderdaad van smoor er maar in!
Of zie ik iets over het hoofd?

Je ziet over het hoofd dat ze alleen nog maar zou komen kijken. Geen optie helemaal niets, alleen kijken. Als ik verkoper was zou ik ook als er andere mensen eerder komen zoiets hebben van jammer voor jou maar helaas...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:56

Als je al lang op zoek bent naar een paard en het is echt je droompaard dan zou ik gewoon gaan kijken als die mensen m niet willen. Ik kan me voorstellen dat de eigenaar in deze niet al te makkelijke tijden graag liever zekerheid heeft, ook al is dat niet netjes naar jou toe.

Het vinden van een geschikt paard kan zo lang duren, dan zou ik me niet door zoiets uit het veld laten slaan.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:59

Dan had het toch netter van de verkoper geweest dat deze tegen de andere kijkers, want dat waren het in de eerste instantie, had gezegd dat er iemand kwam kijken, en dat hij dan hun zou bellen ipv hoe het nu gegaan is..
Nee ik vind het niet netjes, maar ja...... indd zeker in deze tijd..welkom in de paardenwereld.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:16

als jij op dinsdag de afspraak maakt dat je op vrijdag komt kijken en er bellen andere mensen op woensdag en die komen gelijk kijken dan had hij dat kunnen zeggen ja, maar hij heeft ook geen vaste verkoop afspraak gemaakt dus hij staat volledig in zijn recht. Hij heeft nog getracht haar in te lichten maar had telnr niet, dus wat had hij dan moeten doen??
Ik had hetzelfde gedaan, hoe vaak is het niet dat mensen bellen om te komen kijken en ze komen niet opdagen!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 23:22

Er was idd afgesproken om alleen te gaan kijken, ik had het paard nog nooit eerder gezien. Ik zei wel tegen de verkoper, dat ik zeer ge'interesseerd was, zo op het oog voor mij een superpaard leek, bladibla etc. Ook over de prijs gehad, verkoper weet dat paard binnen mijn budget valt.

Tuurlijk hadden die mensen van gisteren voorrang, maar hetgeen mij dwars zit is dat ik niet afgebeld ben oid. Verkoper had gwoon dinsdag al moeten zeggen; 'donderdag komen er al mensen kijken, zullen we donderdagavond dan nog even contact opnemen wat betreft die mensen die zijn komen kijken gaan doen?'

Idd, de paardenwereld is soms behoorlijk verrot.. heb in de maanden dat ik zoek zoveel merkwaardige dingen meegemaakt, soms wordt je gewoon bedonderd waar je bij staat. Gelukkig heb ik in de familie een aantal (paarden)mensen zitten die zelf steengoed kunnen rijden en alles zien, anders had ik mss ook al mn spaarcentjes 'weggegooid' aan een slecht paard.

Maar dit paard was zo geweldig, ook filmpjes ervan gezien, alles klopte, dus ja ik denk ergens van 'ik wil nog wel kijken als hij niet verkocht is', maar ik denk er (gezien hoe het allemaal is gegaan) nog even over na.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:24

Hij was jouw telefoonnummer toch kwijt? Hoe had hij je dan moeten laten weten dat er andere mensen tussendoor zijn gekomen.

Als dit echt je droompaardje is zou ik niet door zoiets de koop tegen laten houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:27

Ik zou het precies zo hebben aangepakt als de verkoper :j
Zoveel gehad dat kijkers niet kwamen opdagen etc. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt :)

Hoe had ie trouwens contact kunnen opnemen als ie je nummer niet had?

Ik zou rustig naar het paard gaan kijken als ie niet verkocht is. Je was toch geïnteresseerd?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:18

Ben ik dan de enige die dit niet netjes vind van de verkoper? :o
Ik heb ook zoiets, wie het eerst komt, die het eerst maalt, maar bij mij is wel de eerste degene die het eerste belt en als eerste een afspraak maakt. Ik heb dit ook al meerdere keren aan de hand gehad, diversen geïnteresseerden, maar degene die het eerste de afspraak maakt om te kijken krijgt bij mij toch echt voorrang. Ik heb ook gehad, op zondag te koop gezet, zondagavond telefoontje, mensen kwamen dinsdagmiddag kijken, moesten een dikke 200 km rijden. Vervolgens op maandag weer een telefoontje, die man wilde perse dinsdagochtend komen kijken. Ben daar wel mee akkoord gegaan, maar wel duidelijk gemaakt dat de mensen die dinsdagmiddag kwamen kijken voorrang hadden, die waren de eersten. Uiteindelijk is het veulen ook aan die mensen die 's middags kwamen verkocht, heb direct die man van 's morgens gebeld om hem dat mede te delen. En die had alle begrip ervoor dat ik zo handelde, dat was netiquette.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 19:00

Update; het paard is inderdaad verkocht..

Die andere mensen hadden tot gisterochtend de optie. Ik heb contact gehouden met de verkoper van het paard, aangezien ik het paard toch heel graag wilde hebben.

Om een lang verhaal kort te maken: de mensen van de optie lieten gisteravond rond 11 uur pas iets van zich laten horen aan verkoper (terwijl de optie tot gisterochtend liep). Verkoper had uiteindelijk maar gezegd: 'ik wil voor 10 uur 's avond reactie van jullie, anders ga ik verder met andere ge'interesseerden'. De optiemensen waren er nog niet uit; ze moesten geld 'sprokkelen' bij anderen, en ze lieten het de verkoper óf gisteravond heel laat óf vanochtend heel vroeg weten.

Ik werd vanochtend gebeld door de verkoper dat de optiemensen hem inderdaad gingen kopen.

Ik ben trouwens ook helemaal de fout in gegaan met het topic, ik had het verkeerd begrepen van de verkoper. Excuses hiervoor, ik zal de fout van mij wel even rechtzetten:
De mensen die eerder (voor dinsdag) hadden gebeld en donderdag gingen kijken, waren andere mensen (die het paard blijkbaar niet wilden). De optie mensen, en daar kwam ik vanochtend pas achter, hadden woensdag opgebeld naar de verkoper met de mededeling dat ze in de buurt waren en ff wilde kijken. Aldus geschiedde. Feit is dus dat IK eerder de afspraak voor de bezichtiging had gemaakt.

Voelde me dus behoorlijk teleurgesteld, om het even netjes uit te drukken.

Onderwerp is dus afgesloten, en ik zal mijn zoektocht moeten voortzetten. Iedereen toch bedankt voor de reacties, adviezen en tips.

Sanderrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:23

wie het eerst komt wie het eerst maalt zeggen ze hier altijd. dus volgende keer meteen er naar toe!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:44

Balen dat het paard verkocht is...Ik hoop dat je snel een ander droompaardje vindt.

Neonlight schreef:
Ben ik dan de enige die dit niet netjes vind van de verkoper? :o
Ik heb ook zoiets, wie het eerst komt, die het eerst maalt, maar bij mij is wel de eerste degene die het eerste belt en als eerste een afspraak maakt. Ik heb dit ook al meerdere keren aan de hand gehad, diversen geïnteresseerden, maar degene die het eerste de afspraak maakt om te kijken krijgt bij mij toch echt voorrang. Ik heb ook gehad, op zondag te koop gezet, zondagavond telefoontje, mensen kwamen dinsdagmiddag kijken, moesten een dikke 200 km rijden. Vervolgens op maandag weer een telefoontje, die man wilde perse dinsdagochtend komen kijken. Ben daar wel mee akkoord gegaan, maar wel duidelijk gemaakt dat de mensen die dinsdagmiddag kwamen kijken voorrang hadden, die waren de eersten. Uiteindelijk is het veulen ook aan die mensen die 's middags kwamen verkocht, heb direct die man van 's morgens gebeld om hem dat mede te delen. En die had alle begrip ervoor dat ik zo handelde, dat was netiquette.

Ik ben het wel met je eens! Voor mij zou ook degene die het eerste belt voorrang hebben, gewoon omdat dit voor mijn gevoel de netste manier is. Aan de andere kant snap ik ook wel als iemand van het paard afwil het verkoopt aan de eerste mensen die komen en het willen hebben. Maar ik zou het zelf nooit doen en vind het ook niet erg netjes.

Marley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:29

dat is echt balen joh.
voor mij zou ook gelden, wie het eerst belt heeft voorrang.

In ieder geval heel veel succes met verder zoeken!