Vanochtend heb ik iets meegemaakt waarvan ik graag wil weten hoe andere paardenliefhebbers mee om zouden gaan.
Het zit zo: Afgelopen dinsdagavond belde ik voor een paard wat ik op internet heb gezien. Tijdens het gesprek werd ik steeds enthousiaster (was ik ook al bij het zien van de foto's); het leek echt mijn droompaard. Ik ben al lang op zoek naar een goed paard, en dit paard had alles wat ik zocht in een paard: mooi, groot, jong, allround (dressuur, springen en eventing), kerngezond, verkeersmak, goed getraind en een heel lief braaf karakter. De vraagprijs is hoog, maar voor mij nog nét betaalbaar. Dolblij was ik; eindelijk een paard gevonden die aan al mijn eisen voldoet en die nog eens valt binnen het budget.
Ik had afgesproken met de verkoper dat ik vandaag, vrijdagochtend zou komen kijken. Voordat ik zou vertrekken zou ik (volgens afspraak) even opbellen, om te zeggen dat ik eraan zou komen (wilde de verkoper graag, zodat er zekerheid was dat ik wel echt zou komen en volgens de tijd die we hadden afgesproken). Ik kreeg de verkoper aan de lijn, toen ik net in de auto zat, maar er was slecht nieuws: gisteren was er iemand komen kijken en die had een optie genomen op het paard tot morgen. Verkoper was blij dat ik belde aangezien mijn nummer niet meer te achterhalen vielt voor hun. Degene die de optie had, wilde het waarschijnlijk wel kopen (maar dit is nog niet helemaal zeker).
De teleurstelling was heel groot, ik ben al ontzettend lang op zoek naar een paard en dacht eindelijk mijn droompaard te hebben gevonden, gebeurd er zoiets.
Morgen wordt ik door de verkoper opgebeld en dan krijg ik te horen of het paard daadwerkelijk verkocht is. Stel dat het paard niet verkocht is, zouden jullie dan alsnog gaan kijken? Of zoiets hebben van; 'ik zoek wel verder, laat maar zitten'? En mag er overigens wel een optie worden gegeven, als je als verkoper zijnde met andere mensen een vaste bezichtiging hebt afgesproken?
Als dit verkeerd staat; sorry mods

Ik ben gewoon heel beniewd naar de meningen en ervaringen over / met dit soort situaties van de andere bokkers.
.