Paard is triest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tuc

Paard is triest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 18:51

Hey,

Thuis hebben we 2 pony's staan. Een (erg dominant :P) welshje en een arabier.
De eigenaar van de arabier is nu een paar daagjes minder bij hem en ik verzorg hem dus.
De welsh is verder niets mis mee, want die is altijd blij :D

Vroeger hadden we altijd vier paarden, maar een paar maanden (stuk of 2 á 3 maanden) is ons liefste en oudste paardje overleden. Toen bleven er dus nog drie over: de welsh, arabier en een 4-jarige draverXhannoveraanXarabier. Dat jonge paard hebben we naar een pensionstalling gebracht, omdat ik daar een betere bak, weiland en bos had.

Nu is mijn probleem dat de arabier zeer sip en triest is. Als je 's ochtends binnenkomt hinnikt ze vaak wel, maar soms is ze gewoon erg somber.
Zou dat dan komen door zijn overleden vriendje, de verschrikkelijk dominante en wegjagende welsh, omdat dat jonge paardje weg is gehaald óf dat de eigenaar minder verschijnt?
Of door allemaal....

Ben benieuwd *D

Tuc

Junia

Re: Paard is triest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:32

Ik denk een combinatie, vooral die van het "verdwijnen" van twee vriendjes achter elkaar.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:35

ik denk idd ook dat de pony erg verdrietig is omdat zijn vriendjes weg zijn... dat voelen ze heus wel.
mijn haflinger was ook een hele tijd erg verdrietig en eenzaam.. kon je aan alles merken hij plakte helemaal aan mij vast als ik daar kwam..
nu hij een nieuw vriendje heeft gaat het stukken beter met m :)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:42

Het zal waarschijnlijk een combinatie zijn. Zorg ervoor dat het paard voldoende buiten staat: het zonlicht heeft op veel paarden een positief effect (ook op mensen). Verder zou je eens bachbloesem kunnen proberen.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 20:44

Ze staan veel buiten en krijgen voldoende voedsel en krachtvoer. Dat zal het probleem niet zijn denk ik. Wat zou dan een goede oplossing kunnen zijn?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:23

Kunnen er geen nieuwe paarden bij zodat de leegte niet zo opvallend is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:04

bij ons hadden we ook een dipje, een paardje was ziek en werd ingeslapen en kort daarna ging de shet ook dood, de paarden probeerde elkaar te troosten door naar elkaar toe te rennen tijdens de les, maar na een paar weekjes is dat over hoor!
bij ons doen ze nu gewoon gezellig mee

Sandra291

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:44

Ik denk omdat hij zijn vorige baasje mist en hij niet meer zoveel vriendjes heeft...

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:06

Het gaat nu wel al wat beter. Maar ik snap gewoon niet dat die kleine pony zo vals tegen die arabier blijft.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:08

Mijn pony is ruim een week van slag geweest toen in korte tijd 3 paarden weg gingen van stal. Echt, haar ogen waren dof en er kwam geen levenslust meer uit bijna.
Maar nu heeft ze wat nieuwe vriendjes, en ze zit weer super in haar vel. Ze komen er wel bovenop, maar geef ze de tijd, veel aandacht en leef met ze mee zeg maar. Ga niet te veel van ze verwachten, maar ga wel leuke dingen doen.