Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar aan de onderkant van de zweetbladen van mijn zadel zitten een soort van 'pukkeltjes' , 'stipjes' en op de binnekant van mij laarzen gaat het nu ook komen. Eerst dacht ik dat het aan me ledervet lag maar heb balsem geprobeerd en voor me laarzen gebruik ik ander vet. Iemand een idee hoe je er aan komt en liever nog vanaf ?
Bedoel je niet dat vet wat van paarden af komt? Grijsachtig
sherrie
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-09 18:25
nee het is niet het vet van het paard. Het zit echt op de bovenkant van het zweetblad een soort van 'blaasjes' kleine spikkeltjes maar wel dezelfde kleur als het leer ( zwart). Ik zal er vanavond een foto van maken !
Misschien dat door de wrijving de verf van het leer op sommige plaatsen loslaat waardoor er een soort "blaasjes" ontstaan. Iets anders kan ik op dit moment niet bedenken...
Puera
Amazone
Geplaatst: 09-04-09 19:06
Ik heb dat volgens mij ook op mijn chaps zitten. Ik denk dat het een combinatie is van zand en huidvet. Als ik er zachtjes met mijn nagel overheen ga, wil het er wel af.
Dit topic doet me er trouwens aan herinneren dat ik m'n chaps en mijn zadel nodig weer moet poetsen.
dat heb ik ook, volgens mij is het zand ofzo dat op eht zadel blijft zitten wanneer het dan ingevet word ofzo blijft het in het zdel en zo krijg ik iig die dingetjes.
Nee ik zou het niet weten, ik lees even mee want ik zag er ook al een paar op mijn chaps zitten..
knockout1
Geplaatst: 10-04-09 22:17
Ik heb dat ook idd. Haal het eens in de zoveel tijd weg met een vochtig sponsje en dan gewoon poetsen tot het weg is. Denk dat het schoonmaak of invetspul is wat er niet helemaal is ingetrokken. En dat het in je kleren er wel intrekt maar in je laarzen of chaps niet. Maar of dit echt zo is weet ik niet, heb t zelf verzonnen.
mistid
Geplaatst: 10-04-09 22:17
Ik heb het bovenaan mijn zadel, en zit me al een aantal weken af te vragen wat het is, echter ik krijg het er niet af...
Vera_noes
Geplaatst: 10-04-09 22:22
Ik heb het ook! Aan de binnenkant van mijn leren laarzen en op mijn beugelriemen. Ik denk dat het gewoon kleine stukjes leer zijn die er tijdens het rijden door wrijving aan gaan 'plakken'. Kan ze er idd ook gewoon met mijn nagel afkrabben