Trailer parkeren bosrit in Drenthe, rit van 2-3 uur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Trailer parkeren bosrit in Drenthe, rit van 2-3 uur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 17:17

Is er in de Drentse bossen voldoende mogelijkheid om een auto met trailer te parkeren voor een bosrit?
Ik zit er aan te denken om komend weekend maar eens het bos in te gaan. En dan een ritje te maken in Borger/Grolloo/Schoonoord/Exloo, enz
Wie heeft er tips?

Op de site van de knhs staan wat routes, en daarin wordt o.a. manege Knollegruun als parkeermogelijkheid genoemd (zo ook nog wat andere maneges). Maar kun je daar dan gewoon je auto met trailer parkeren om vervolgens het bos in te gaan? Ik ga immers geheel op eigen gelegenheid, huur geen paard en ga niet met een groep.
Het is niet de bedoeling om een standaardrondje te maken, gewoon geheel op de bonnefooi de ruiterpaden volgen. Zoek dus gewoon een goed startpunt voor een rit van 2 tot 3 uur.
LIefst een combinatie van zandvlaktes, mogelijkheid om in het water te gaan met je paard en enige natuurlijke hindernissen (zoals bij het Ronostrand, zijn die er nog?)

Kimberley_

Re: Trailer parkeren bosrit in Drenthe, rit van 2-3 uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:19

Gewoon even bellen met betreffende maneges?

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:23

Zover ik weet is daar in de buurt geen mogelijkheid tot water in me tje paard, en natuurlijke hindernissen.

En als er wel water is,, dan mag het teminste niet. ;)

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:28

Hm! exloo en borger kun je ook fijn rijden!
Exloo weet ik wel zeker dat je daar gewoon je auto kan parkeren op de parkeerplaats bij de manege! borger kan het vast ook wel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 17:58

Hoe zit het bij 't Nije Hemelriek, daar kun je toch ook parkeren? Ik weet wel dat je daar het water niet inmag, maar er lopen daar wel ruiterpaden.

IN het Sleenerzand schijn je wel het water in te mogen, in de Bikkelkoele ofzo. Maar is dat waar? En hoe zit het met de verhalen over mountainbikers op de ruiterpaden, dat schijnt daar meer regel dan uitzondering te zijn.

En anders wordt het gewoon Exloo. De manege weet ik daar te vinden, en het bos zit er tegenover als ik mij goed herinner, of is dat niet het geval?

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:31

Bikkelkoele :P Whaa, Kibbekoele, nee dat mag niet, maar doen wel veel mensen.

Waar is sta met mijn paard is een uurtje rijden ervan af.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:26

Drenths-Friese woud? Zonder meer!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:42

Wilde ik ook noemen. :j in het hoekje Boijl - Boschoord is een parkeerterreintje waar je rustig kan staan en het bos in kan trekken. Ik weet niet of je daar alle items tegen komt maar er is genoeg ruimte om een paar uur onderweg te zijn.

Sanderrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:47

wanneer wij op pad gaan nemen we gewoon de trailer naar het woud en parkeren op een zandweggetje. wel even het slot op de aanhanger, en zelf even drinken meenemen. maar in al die jaren nooit problemen mee gehad.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:49

Pellie schreef:
Wilde ik ook noemen. :j in het hoekje Boijl - Boschoord is een parkeerterreintje waar je rustig kan staan en het bos in kan trekken. Ik weet niet of je daar alle items tegen komt maar er is genoeg ruimte om een paar uur onderweg te zijn.

Bij Appelscha heb je speciaal voor auto's met trailers parkeerplaatsen :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:49

Nou, ik ben in het bos bij Gasselte geweest ('t Nije Hemelriek), en bij Diever/Smilde. De auto geparkeerd bij de parkeerplaats van 't Nije Hemelriek en in Geeuwenbrug.

Ik had zo'n boekje met men-, en ruiterroutes gekocht. Kost bij de VVV 24.95 euro, bij de Slegte 3.99 euro. Ik ben niet iemand die kaarten koopt, maar goed, 3.99 had ik er wel voor over. Wat een ondingen zeg. Je kunt er niets op vinden. Alle herkenningspunten zoals campings, straatnamen, enz. staan er dus niet op. Ook kun je dus de P's voor het parkeren op deze manier niet vinden, want er staat zomaar een P, midden in het bos.
Prima gereden hoor, eigen routes, en inderdaad rondjes. Maar aan die kaartjes heb je niets. Vandaag zelfs van het kaartje gereden, op een gegeven moment maar eens gevraagd waar we zaten, want ik kwam geen perceelnummers meer tegen om me op te orienteren.
De ronde van 't Nije Hemelriek staat goed aangegeven, dus als je er eenmaal op zit, dan kan het niet meer missen. Maar bij Geeuwenbrug is het niet te vinden. Ik weet dat we op een gegeven moment een stukje van de route gereden hebben, want dat heb ik op het kaartje herkend. Maar daarna zaten we opeens op heel andere ruiterpaden. En we kwamen bij een camping, moesten 2 keer een wildhek openen. Ruiterpaden zat, gelukkig wel. Maar een beetje meer aanduidingen mag wel.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:14

[PP] > [BRT]

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:37

Bij Spier bij het oriëntatiepunt kan je ook prima een trailer kwijt. Dan kan je rijden op het Dwingelderveld.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:45

Wij hebben het weekend geparkeerd bij theehuys anserdennen. Ook een prima parkeerplek. Het laatste stukje is onverhard en denk je, damn ben ik hier wel goed. Maar aan het eind kom je bij een mooi open stukje in het bos. Bij de van der valk in spier kun je volgens mij idd ook goed parkeren. En appelscha bij het bezoekerscentrum natuurlijk. Verder hebben we onze auto al eens geparkeerd in diever aan de groningerweg. Daar rij je dan ook meteen het ruiterpad op en je kan je combinatie evt draaien op het parkeerplek van restaurant de boerij [landhotel diever]