Wanneer grijpt een dierenbescherming nou eens goed in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Wanneer grijpt een dierenbescherming nou eens goed in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 10:04

Gisteren (voor de 2e keer) een mevrouw bij me aan de deur gehad om een paar jerrycans te kopen voor water naar haar paarden te brengen.

Vorige keer had ze het al over een verwaarloosde pony waar haar dochter opeens mee voor de deur stond (letterlijk dus, halster en touwtje eraan, op de stoep voor het huis). Pony had met oog in prikkeldraad gehangen en zijn oog was er half uit. Eigenaar had er niks aan gedaan, was niet eens een DA bij geweest.
Meisje was zo boos geworden dat ze gezegd had: OF je geeft me de pony, OF ik schakel de dierenbescherming in. Man had dus eieren voor zijn geld gekozen en haar de pony meegegeven.

Dus daar stond ze met een Welsh hengst van een jaar of 2 oud. Dierenarts erbij gehaald, maar die kon het oog niet meer redden. Hij kon het niet eens meer dichtnaaien, zo aangetast was het vel erom heen. Dus nu, met goed schoonhouden (de pus loopt eruit) proberen ze het te laten genezen.

Nu heeft die man van die pony, nog meer Welsh ponietjes, waar hij mee fokt. Ze hebben blijkbaar al vaker de dierenbescherming op hem afgestuurd en hij heeft blijkbaar ook al eens enkele boetes gehad. Maar echt veel kunnen ze niet tegen hem doen, omdat hij de pony's voldoende te eten en drinken geeft.
Alleen de medische verzorging en hoefsmid krijgen de dieren dus niet.
Momenteel lopen de pony's blijkbaar dus allemaal met veeeel te lange hoeven. Mevrouw die gisteren bij me was stond weer op het punt op de DB te bellen. Maar ze werd er zo wanhopig van, want ze had niet het idee dat die echt ingrepen.

Hoe ver moet het nu gaan, willen ze die pony's in beslag nemen?
Een dier heeft toch recht op verzorging die verder gaat als eten en drinken? Je bent toch zeker ook verplicht ervoor te zorgen dat de hoeven bijgehouden worden ?

Zelf vind ik dat ze de pony beter hadden kunnen laten staan en er foto's van hadden moeten maken. Die dan opsturen naar de DB, dan hadden ze tenminste eindelijk eens een goede zaak gehad om mee in te grijpen. Maar ja, het kind was zo hoteldebotel ervan dat die pony er zo al een tijdje bijstond en er niks aan gedaan werd, dat ze in een opwelling naar de eigenaar is toegestapt en die gaf haar het dier nog mee ook!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:07

Het rechtsysteem in Ne is ontzettend krom!

Als ze voldoende water, en voer krijgen, word er niks gedaan..

Katja

Re: Wanneer grijpt een dierenbescherming nou eens goed in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:36

Verplaatst van MD naar TAO.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:16

Hier kan ik dus zo boos om worden!
Helaas valt er dus niks aan te doen,
misschien naar de rechter toe stappen?
Als het oog er uithangt is dat toch duidelijk verwaarlozing?

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:06

aid bellen of derg? ik maak even nieuw topic hier aan over soort gelijk iets!