Jolibal maakt agressief??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_lotte

Jolibal maakt agressief??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:02

Hoi,

Laatst heb ik van iemand gehoord dat een joliebal agressief kan maken, omdat de bal weer terug komt. Nu weet ik niet of dit waar is, en aangezien ik zelf een joliebal wil gaan kopen voor mijn paard wil ik wel weten of het echt waar is. :o

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Groetjes, :wave:

Edit: Ik weet ook niet of het hier goed staat :o

aeolusnr1

Re: Jolibal maakt agressief??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:52

Ik heb hier zo'n bal in de stal geprobeerd, en heb hem er gewoon weer uit gegooit.
Met de paarden was er zeker geen probleem dat zeker niet, maar ze hebben er ook nooit mee gespeelt of zoiets het was gewoon iets dat er hing niet meer niet minder.
en ik was er een paar keer tegen gelopen en het hing dus meer in de weg voor mij als ik de stal inging.

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:54

aeolusnr1 schreef:
Ik heb hier zo'n bal in de stal geprobeerd, en heb hem er gewoon weer uit gegooit.
Met de paarden was er zeker geen probleem dat zeker niet, maar ze hebben er ook nooit mee gespeelt of zoiets het was gewoon iets dat er hing niet meer niet minder.
en ik was er een paar keer tegen gelopen en het hing dus meer in de weg voor mij als ik de stal inging.

Iniedergeval bedankt voor je reactie! :)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:55

anne_lotte schreef:
dat een joliebal agressief kan maken

alles kan :+
maar een beetje een normaal paard zal er of niks mee doen, of het gebruiken als tijdverdrijf (waar ze dus ook voor bedoeld zijn).
kan me haast niet voorstellen dat ze er agressief van worden, haha.

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:56

Appieee schreef:
anne_lotte schreef:
dat een joliebal agressief kan maken

alles kan :+
maar een beetje een normaal paard zal er of niks mee doen, of het gebruiken als tijdverdrijf (waar ze dus ook voor bedoeld zijn).
kan me haast niet voorstellen dat ze er agressief van worden, haha.

Bedankt ;) Ik denk dat ik zaterdag toch even naar de Divoza heen gaan om er een op te halen, weet iemand trouwens ook wat deze kosten bij de Divoza?? Site ligt er namelijk uit ;(

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:58

Ik heb er een aantal jaar geleden 1 gekocht voor €30.
Maar dat was een grote, kleinere zijn goedkoper.
Weggegooid geld is het achteraf, ze doen er hier op stal niks mee. En dat terwijl mijn jonge paard altijd nieuwschierig is naar vreemde dingen, hier stond ze alleen maar in te bijten en verder niets.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:59

Idd.. Dat hoor je vaker :j

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:00

daNiielle_ schreef:
Ik heb er een aantal jaar geleden 1 gekocht voor €30.
Maar dat was een grote, kleinere zijn goedkoper.
Weggegooid geld is het achteraf, ze doen er hier op stal niks mee. En dat terwijl mijn jonge paard altijd nieuwschierig is naar vreemde dingen, hier stond ze alleen maar in te bijten en verder niets.

Ik ben ook wel benieuwd wat die van mij doet, maar daar kom ik vanzelf achter

Appieee schreef:
Idd.. Dat hoor je vaker :j

Bedoel je dat het agressief maakt of dat ze er niks meedoen?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:02

Naar mijn weten maakt het niet agressief. Mijn paard beet er in, omdat ze aan het tanden wisselen was waarschijnlijk. Niet vanwege agressie.
Zelfs de veulens vonden het niks. :=
Een tijd is het leuk, maar dan kan je net zo goed een oude voetbal gebruiken. :)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:07

Dat ze er niks mee doen..
Had daarvoor al een bericht geplaatst dat ze er niet agressief van worden.. ;)

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:08

Appieee schreef:
Dat ze er niks mee doen..
Had daarvoor al een bericht geplaatst dat ze er niet agressief van worden.. ;)

Sorry, niet goed gekeken, maar bedankt :o

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:19

Koop gewoon voor dat geld iets dat je mssn nodig hebt, dit is eigenlijk weggegooit geld, jij bent er niks mee en het paard al evenmin.
Bekijk paarden niet als kleine kinderen, een paard is een paard, geef hem voeding, geef hem genoeg beweging, zet hem op de weide ( niet alleen maar met andere soortgenoten ) , en laat hem voor de rest met rust.
Bijna alle stalgebreken of gedragsproblemen bij paarden zijn eigenlijk het gevolg van het verkeerd gedrag v/d mens.

996981
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:22

je kunt ook een boei ophangen ;)
stuk goedkoper...

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:24

aeolusnr1 schreef:
Koop gewoon voor dat geld iets dat je mssn nodig hebt, dit is eigenlijk weggegooit geld, jij bent er niks mee en het paard al evenmin.
Bekijk paarden niet als kleine kinderen, een paard is een paard, geef hem voeding, geef hem genoeg beweging, zet hem op de weide ( niet alleen maar met andere soortgenoten ) , en laat hem voor de rest met rust.
Bijna alle stalgebreken of gedragsproblemen bij paarden zijn eigenlijk het gevolg van het verkeerd gedrag v/d mens.

Allereerst: bedankt voor je reactie. Ik snap je reactie, maar mijn paard krijgt gewoon voeding, genoeg beweging en staat regelmatig met soortgenoten op de weide. Een jolibal geef ik hem gewoon voor de keren dat hij binnenstaat en zich verveeld. Vind hij het niet leuk, gaat de jolibal gewoon de deur uit.
Ik weet niet of je met stalgebreken het bedoeld dat mijn paard stalgebreken of gedragsproblemen heeft, nee dat heeft hij niet.

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:24

themuisje schreef:
je kunt ook een boei ophangen ;)
stuk goedkoper...

Ook een leuk idee, maar ehh.. hoe kom ik aan een boei ?? Bedankt voor je reactie ;)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:31

Die van mij speelt er altijd mee. Voordat jullie gaan veroordelen: hij staat elke dag buiten, staat lekker op stro en krijgt zijn porties eten over de hele dag heen. Hij vindt de bal alleen ontzettend leuk! Hij gebruikt het als drumstel samen met zijn voerbak. Hij vult hem met water dmv zijn drinkbak en gaat er dan mee rondzwaaien, waardoor zijn buren helemaal nat worden en hij niet. Hij gooit hem over zijn box heen in de hoop dat je met hem gaat overgooien.

Dus ik denk dat het heel erg paard afhankelijk is of die een bal leuk vind. Ik ben trouwens gestart met een goedkope versie, maar die had het niet overleeft.

Succes.

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:32

roosje78 schreef:
Die van mij speelt er altijd mee. Voordat jullie gaan veroordelen: hij staat elke dag buiten, staat lekker op stro en krijgt zijn porties eten over de hele dag heen. Hij vindt de bal alleen ontzettend leuk! Hij gebruikt het als drumstel samen met zijn voerbak. Hij vult hem met water dmv zijn drinkbak en gaat er dan mee rondzwaaien, waardoor zijn buren helemaal nat worden en hij niet. Hij gooit hem over zijn box heen in de hoop dat je met hem gaat overgooien.

Dus ik denk dat het heel erg paard afhankelijk is of die een bal leuk vind. Ik ben trouwens gestart met een goedkope versie, maar die had het niet overleeft.

Succes.

Haha, bedankt voor je reactie! Leuk dat je paard er zo veel lol van heeft!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:37

Ik heb zelf nu ook al ruim een jaar een jolibal in bezit.
Mijn paard doet er dan ook werkelijk wat mee.
Ik heb hem wel los in de stal liggen. Zodra ik hem ophang vindt ze er weinig aan. Mevrouw gooit er liever mee. En er op staan, zodat hij weer opblaast blijkt ook een leuk spelletje te zijn. Ze is niet altijd met de bal bezig, maar hij wordt wel degelijk goed gebruikt. Daarbij is hij onverwoestbaar, behalve dat je de bal soms wat moet helpen met het weer opblazen, blijft hij keurig heel.

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:41

Van een jolly bal wordt mijn paard niet agressief. Wel van zo'n bal met voer erin die ze moeten rollen om het voer eruit te krijgen. Die had hij binnen 2 dagen kapot geschopt omdat hij het geduld er niet voor had.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:30

Ik heb nog nooit gehoord dat ze er agressief van worden. Ik heb er ooit eentje gehaald voor een verzorgpaard. Eerst beet ze erin, uiteindelijk deed ze er niets meer mee.
Ik zou eerst een gewone bal geven en kijken of je paardje daar interesse in toont, anders is het een hoop geld voor iets nutteloos.

Mocht het trouwens waar zijn van dat agressief worden, dan worden ze toch alleen agressief tegen dat ding lijkt me. Haal de bal weer weg, probleem opgelost. Ik denk niet dat je paard een permanent agressieprobleem krijgt tegen mensen en andere paarden door een plastic bal!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:33

Mijn merries laten hem links liggen. Mijn jaarling hengst vind hem wel leuk. Had eerst alleen een grote, die kreeg hij (shetlander) als veulen niet van de grond, dus heb hem in honden formaat gekocht. Groot succes, gooien, met dat ding in z'n mond het land over racen, ome Dennis er mee op z'n kop timmeren (waarna Dennis hem af pakt en het zelfde terug doet ;) ). De grote is even te zwaar voor mijn kleintjes, maar de kleine is geweldig!