vakantie met je eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

edelhorse

vakantie met je eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:28

voor wie geinteresseerd is in een vakantie met eigen paard en dat graag ondernemen wil zijn er o.a. in oostenrijk schitterende mogelijkheden. wie heeft wel eens zoiets ondernomen en hoe is het bevallen? zou graag wat meer informatie ontvangen en ervaringen of ideeen uitwisselen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:49

Eerlijk gezegd heb ik niet zo de behoefte om mijn paard half Europa rond te slepen, er is in Nederland nog meer dan voldoende te rijden :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:41

Ik ga meerdere keren per jaar met mijn paard op vakantie omdat dit geweldig bevalt, maar om naar Oostenrijk te rijden met hem vind ik echt veel te ver.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:46

Hier hetzelfde, wij gaan zeker 3 keer per jaar een week weg met de paarden, maar verder dan Drenthe gaan we niet, vind dat meer dan genoeg , ruim 3 uur in de trailer,en waarom zo ver weg, nooit geweten hoe mooi Nederland eigenlijk is.....

Carmen85

Re: vakantie met je eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:43

Heb vorig jaar een paard voor mijn nicht naar Denemarken gebracht met de trailer. Gelukkig was het onderin Denemarken, maar al met al toch ruim 7 uur rijden. Dat is echt een hele rit voor een paard!
Op advies van een professioneel internationaal paardenvervoerder hebben we hem de hele weg op de trailer laten staan, in dik stro, met voldoende hooi om hem af te leiden en af en toe even stoppen om wat water te geven. Toch kwam hij best stijf en met een beetje dikke benen van de trailer. En dit was een paard dat het gewend was om regelmatig te reizen naar concours.

In dit geval kon het niet anders, mijn nicht had in Nederland een paard gekocht omdat ze in Denemarken geen geschikt paard kon vinden. Maar vraag me af of je dit een paard aan moet doen voor een vakantie... Blijf lekker in Nederland, of in ieder geval dichter bij huis. Of huur anders een paard bij een bedrijf in Oostenrijk, als je toch graag daarheen wilt.

Tanja

Re: vakantie met je eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:16