hoevenkrabber en zijn ouderdom...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vervang jij regelmatig je spullen?

nope, niet nodig, als ik er maar geen last van heb
57 (51%)
jaha,....elke week al het leder invetten en als mijn poetsdingen kapot zijn koop ik zo snel mogelijk nieuwen
16 (14%)
ja, alleen vergeet ik het meestal wel eens
14 (12%)
ja, eens in het jaar ofzo...
19 (17%)
geen problemen mee, rijd op een manege....
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 110

_Bitje_

hoevenkrabber en zijn ouderdom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:43

hallo beste bokkers,

vandaag keek ik weer eens in mijn kistje met borstels en o.a een hoevenkrabber.
Nu zul je denken, nou en? kan mij dat een worst wezen, nou laat me verder
vertellen...

Ik pak dus die hoevenkrabber en deed een hoef, merkte al vrij snel dat hij stomper was
dan gisteren toen ik de hoeven deed, ik dacht na,...en nu?
Nou er zat dus niks anders op dan...........een nieuwe kopen...
het is dus zeer belangrijk dat je je hoevenkrabber zo nu en dan vervangt, zo'n ding
is dus net als een tandeborstel na een tijdje toch echt rijp voor onze dierbare prullenbak.
Nou brand los, geef je mening over de hoevenkrabber,...vervang jij hem of niet?
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 06-04-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Re: hoevenkrabber en zijn ouderdom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:47

en natuurlijk ook je andere spullen :P
brand maar los!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:49

Nou uuhh, ik vervang niet zoveel, hebben nog steeds borstels van toen ik begon zo'n 18 jaar geleden, maar dat zijn zulke fijne borstels! Weet niet eens of ze ze nog maken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:50

Ik heb maar 6 hoevenkrabbers dus echt vervangen hoef ik ze niet. :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:54

moonfish13 schreef:
Ik heb maar 6 hoevenkrabbers dus echt vervangen hoef ik ze niet. :+

nee idd, zijn er genoeg!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:57

Ik vet niet elke week mijn zadel in, maar als mijn poetsspullen kapot zijn, vervang ik ze meteen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:29

Ik vervang alleen spullen als ze opraken en ze dus niet meer hun werk goed doen.

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:20

nou, mijn spullen gaan zowieso regelmatig de wasmachine in. ik hou toch wel van nette spullen. en als de haartjes van de borstels alle windrichtingen uitstaan koop ik nieuwe. maar ik sta met mijn pony's op een manege en aangezien mensen wel eens iets "lenen" en het daarna foetsie is moet ik wel nieuwe kopen. daarom heb ik nu fluoriserende borstels, die vallen meteen op. haha

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:04

Geen problemen mee, rijd op een manege....
en mijn verzorgshet heeft haar eigen poetsset, net nieuw en die gebruik ik niet zo vaak dus ik denk voorlopig niks nieuws

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:23

Ik heb voor de eerste optie gekozen. Ik vervang borstels en andere poetsspullen alleen als ze kapot zijn. Mijn zadel en hoofdstel verzorg ik ook maar eens in de paar maanden....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:30

Wanneer het nodig is vervang ik spullen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook borstel heb die er al (even denken) 13 jaar liggen en die ik nog steeds gebruik. Ik maak ze regelmatig schoon en heb eigenlijk nog geen nieuwe hoeven te kopen.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:15

Nou ik gebruik onze spullen samen met m'n moeder dus als er iets vervangen moet worden dan doet m'n moeder dat.. we hadden een tijdje geleden nog 3 hoevenkrabbers en nou nog maar 1 :o . maar er is er een kwijt geraakt en er was er een gewoon bot..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:20

heb gekozen voor: `1 keer per jaar ofzo`. doe er alleen flink langer mee dan een jaar ;)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:25

Ik heb al regelmatig nieuwe hoevenkrabbers gekocht en die dingen verdwijnen om een of andere vage reden altijd weer uit mijn poetskist: wordt “geleend” en niet meer geretourneerd etc. Maar die ene…die ene hoevenkrabber, die dus al meegaat vanaf dat ik 8 jaar oud was (nu 33) en die ik bij mijn eerste paard al gebruikte, die een paar jaar wel ongebruikt was hoor, maar na de rustpauze nu alweer enige jaren gebruikt wordt…die is nooit kwijtgeraakt en is er nog steeds! En al die nieuwe? die raken weer weg, maar deze??? Nee deze blijft trouw. Moet wel zeggen dat het ding behoorlijk irritant was (als ik die weer pakte omdat een nieuwe pleite was) want het ijzertje verbuigt al een beetje (lam geworden) en moet ik dan weer terugduwen etc.
Wat betreft borstels gaat het wel goed en koop ik om de zoveel tijd eens een nieuwe (ik maak ze regelmatig ook schoon) maar op die hoevenkrabbers rust bij mij een vloek vrees ik!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:28

Soms kom ik weleens een ruitersportzaak binnen en dan brand het geld in mijn zak. Ik kan, omdat ik western rijdt, sowieso niet zo heel vaak in een ruitersport winkel slagen dus blijft het bij bijv. lederolie, een zoutblok, een halstertouw of idd een keer een nieuwe borstel (de laatste tijd van Oster) of hoevenkrabber.

Mijn zwager werkte vroeger bij de KLM cargo, waar ze ook paarden vervoeren. Met de wereldruiterspelen die in Den Haag werden gehouden kreeg ik van hem echt een tiental hoevenkrabbers, waar ik het tot nu toe nog steeds mee kan doen, alleen zit daar geen borstel aan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 15:23

Imago01 schreef:
Ik heb al regelmatig nieuwe hoevenkrabbers gekocht en die dingen verdwijnen om een of andere vage reden altijd weer uit mijn poetskist: wordt “geleend” en niet meer geretourneerd etc. Maar die ene…die ene hoevenkrabber, die dus al meegaat vanaf dat ik 8 jaar oud was (nu 33) en die ik bij mijn eerste paard al gebruikte, die een paar jaar wel ongebruikt was hoor, maar na de rustpauze nu alweer enige jaren gebruikt wordt…die is nooit kwijtgeraakt en is er nog steeds! En al die nieuwe? die raken weer weg, maar deze??? Nee deze blijft trouw. Moet wel zeggen dat het ding behoorlijk irritant was (als ik die weer pakte omdat een nieuwe pleite was) want het ijzertje verbuigt al een beetje (lam geworden) en moet ik dan weer terugduwen etc.
Wat betreft borstels gaat het wel goed en koop ik om de zoveel tijd eens een nieuwe (ik maak ze regelmatig ook schoon) maar op die hoevenkrabbers rust bij mij een vloek vrees ik!

heeeel apart... :P

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:30

ik gebruik regelmatig nieuwe brostels of hoevenkrabbers, ik houd gewoon van mooie glimmende nieuwe spullen denk ik :P
daarnaast werken borstels ook niet fijn meer als de haartjes krom staan enzo, heowel ik 1 borstel heb die al oeroud is en gebruik hem nog steeds, de hardheid is gewoon perfect! en de haartjes aan de zijkant die krom stonden, die heb ik er gewoon afgeknipt kon afstand doen van deze borstel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:50

ik vervang alleen al het nodig is. ik heb 2 hoevenkrabbers, waarvan 1 compleet verroest, bot en al 15 jaar oud. maar heb hem nog als reserve, want hoevenkrabbers verdwijnen soms wel eens en duiken enkele dagen/weken later weer op. Als m'n goede ook bot is, dan koop ik een nieuwe.
Voor borstels heb ik ook eerder een zwak, die worden sneller eens vervangen of gewoon extra gekocht :)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:53

Ik raak mijn hoevenkrabber met grote regelmaat kwijt, dus he er nooit last van dat ze stomp worden

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:54

Nee, eigenlijk bijna nooit. Heb er toch al 1 die aardig oud is maar het nog prima doet :j Gewone borstels vervang ik regelmatiger dan een hoevenkrabber.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:08

Hoevenkrabbers heb ik er ook wel 3 van, waaronder 2 'oudjes' die een aantal jaar geen dienst hebben gedaan en nu weer aan het 'herintreden' zijn. :D Ik zou er denk ik niet aan denken om ze te vervangen tenzij ze bij wijze van spreken 'uit elkaar vallen'.
Ik was tussendoor zo'n 5 of 6 jaar gestopt met paarden en toen ik daarna weer begon, kwam ik bij toeval mijn oude borstels weer tegen. Ze zagen er nog prima uit (ze waren ook alleen gebruikt op de manege, want mijn verzorgpaarden hadden eigen borstels), dus ik heb ze gewoon in een emmer met dettol gegooid en zo zijn ze aan hun tweede leven begonnen.
Als ik straks een eigen paard heb (wat wel in de planning zit), ben ik van plan om ze weer grondig te reinigen en gewoon te blijven gebruiken en als er dan uiteindelijk iets aan vervanging toe is, koop ik gewoon iets nieuws.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:53

Simpel hoor...wat niet meer functioneerd wordt vervangen.Of dat nu een borstel is of hoevenkrabber :o
Borstels maak ik in princiepe tijdens het borstelen al haarvrij en als de hoevenkrats haarloos wordt,bot of het puntje afbreekt...prullebak.
Maar doe er best lang mee,geloof pas stuk of 2 versleten :D En...op de stal waar ik sta worden geen spullen "geleend" door anderen,scheeld ook enorm moet ik zeggen ;)

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:57

Ik heb nog steeds de zelfde poetskist/borstels als toen ik op mijn 9e begon, werken prima.
komen door de tijd heen wel meer spullen bij maar ik onderhoud ze goed dus gaat weinig kapot

spoonfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:31

ik heb 3 hoevenkrabbers en ze gaan al behoorlijk lang mee, alleen bij ene is het borsteltje al heel oud en staan die al bijna helemaal plat, die is dus namalijk wel al aan vervanging toe!:p

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:34

ik heb dr 5 dus die gaan niet zo snel kapot :P