Vliegendeken wanneer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coldplay90

Vliegendeken wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:41

Mijn 4 jarige ruin heeft 2 zomers lang ontzettend veel last van exceem gehad.
We hebben hem nu nog steeds een winterdeken op en hij schuurt nog steeds niet.
Kan het zijn dat over is of moet ik hem binnenkort gewoon die deken weer op doen?
Vind het namelijk een vreselijk onding.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:08

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:11

Dat hij nu nog niet schuurt zegt niet zoveel; je moet juist voorkomen dat hij gaat schuren! Dat betekent echt dat je a la minute zijn eczeemdeken op moet gaan doen, want sowieso doe je dit al vanaf april maar zeker met de warmte van de afgelopen dagen! Je kunt -als hij nog niet helemaal zonder winterdeken kan staan (wat ik wel warm vind hoor met de 20graden van afgelopen week)- ook een eczeemdeken opdoen met daaroverheen een gevoerde regendeken ofzo.
Of doe hem gewoon een zomerdeken op met een losse hals (bv van Ivanhoe), dat werkt ook prettig.

friesiszwart

Re: Vliegendeken wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:39

Ik zou gezien de huidige temperaturen bij exceempaarden nu al een deken opdoen. Voorkomen is beter dan genezen lijkt mij.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:41

Ik heb mijn paardje nu ook al onder de vliegendeken staan.
Mijn merrie heeft een lichte vorm van zomer eczeem, en ik wou de deken al veel eerder op doen, maar ik moest een nieuwe, en heb die ook op tijd besteld, maar heb er helaas lang op moeten wachten :n
Dus nu loopt ze al vanaf vorige week woensdag met de deken op :)..
Ze schuurt zich nog niet.. gelukkig :D
Hopelijk blijft et zo!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:34

als je paard last heeft van de exceem zou ik zeker een deken omdoen en eigenlijk eerder een exceemdeken ipv een vliegendeken. het is vervelend, maar voor het welzijn van je paard zou ik het zeken doen. en als hij gaat jeuken dan ben je al te laat dus daar zou ik niet op gaan zitten wachten.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:41

Mijn paard heeft ook een lichte vorm van zomereczeem die goed te voorkomen is met een goede deken (in mijn geval de sweet itch hoody van rambo). Ik heb die deken er nu ongeveer een week opliggen, maar toen hij vannacht op stal stond met het slechte weer heeft ie toch zijn staart een beetje geschuurd. Misschien ben ik dan toch een beetje te laat geweest.
Gelukkig kan ik die jeuk meestal goed de kop indrukken door zijn staart in te smeren met klitwortel.

Ik raad je in ieder geval aan om toch nu al een eczeemdeken op te leggen, desnoods met een regendekentje erover (heeft de mijne nu ook).